Mest vardag faktiskt.

Det är ju liksom så det är - att det är vardag menar jag. Många tycker att november är en tung månad, men för egen del så är nog januari värre. Tycker mest att den är lång, består av jobb, det är svårt att träna hund pga väderlek, knapert med pengar och lite så.

Ja, jag klagar inte, eftersom jag har förhållandevis mycket fritid och ju har kunnat njuta av några fantastiska dagar på isen - både med och utan långfärdsskridskor (som ni ju har hört tjatas om till leda) - men alltid med Drama och Krut som sällskap! Och nu har jag lite roligt som väntar framöver, t ex träningshelg i Upplands LO:s regi, husvagnsboende hos Jessica och Uffe, en dag hos Anders och Dorthe, där jag alltid får med mig mycket matnyttigt att träna på och, icke att förglömma, lilla mamsens 90-årsdag!!! Coolt, va?! Och så börjar det faktiskt ljusna en aning på eftermiddagarna. Lovely!

Idag var det "hemmaplan" som gällde - alltså inget åkande och flängande åt något endaste håll. Både sambon och jag känner oss trötta och det är middag och soffhäng som står på tapeten. Alltså svidade jag om ganska omgående när jag kom hem och gav mig ut på en riktig långrunda bland villakvarteren - med betoning på just lång, visade det sig. Väl hemma igen insåg jag att vi hade varit ute i närmare 2 timmar, Släkten-är-värst och jag!

Men det är klart, om promenaden består av samspråk med barn från skolan, träna möten med andra hundar samt lydnad, så drar det ju lätt ut på tiden. Kan säga att jag är mycket nöjd både med fröken Fis och SpindelTarzan! Krut är otroligt enkel att ha med sig och går för det allra mesta lös. Hittills (notera att jag skriver hittills) har han inte kutat fram till någon annan hund, och är f ö relativt ointresserad, vilket är skönt. Drama är som ett litet änglabarn i sin sele/lina och hur uppmärksam som helst på mig, trots att hon befinner sig en bit bort. Och att träna lydnad med dessa två är ju rena fröjden - trots att det inte är min favoritgren.

Nu vilar faktiskt ett visst lugn över hemmet, så nu måste det bli soffhäng på direkten - innan dom fyrbenta är redo för rond två! Trevlig kväll!

Kommentera här: