Önskar er alla ett gott slut på 2013 och ett underbart 2014!

Jaha, nu är det dags för den obligatoriska sammanfattningen av det gångna året .... Det är ju inte riktigt min grej, det där med avslut och nya löften och mål. Jag tycker oftast att man snubblar på målsnöret redan innan det nya året har börjat och sen rullar livet på ungefär i den riktning det vill i alla fall - vilket inte är mig emot. Att man sen gör nya val och går i annan riktning, beror ju ofta på att man blir lite äldre, får nya erfarenheter, nya saker händer helt enkelt (tycker jag alltså).
 
Under mitt 2013, har det hänt både det ena och det andra - såklart. Arbetsmässigt har det varit ett år som började sisådär och slutade riktigt bra! Det är märkligt att det känns som om man är som bäst på jobbet när man börjar "närma" sig pension, samtidigt som man är mest åtråvärd då man är yngre... För egen del så har jag nog rätt arbetsplats i alla fall, vilket känns bra!
 
Familjemässigt så har det varit ett förvånansvärt år, på det sättet att sonen plötsligt fyllde 18, åkte till Rhodos, drack en och annan öl och blev allmänt vuxen. Dottern fick ett förstahandskontrakt på en lägenhet vägg-i-vägg med liten mamma = mormor och flyttade ihop med fästmannen, var på resa i Spanien, fixade fast jobb, tränade hundar och ansvarade för julfirandet. För sambons och min del, rullade det mesta på ungefär som vanligt - dock frångick vi vanan att "bara" tillbringa sommaren på landet och tog oss en tripp till fantastiska Abisko, iförda tält, samt en underbar höstvecka i Chania, Grekland!
 
   
 
Och så det hundmässiga då ra´.... Året började bedrövligt, då vi var tvungna att ta bort älskade Elsa. Njurarna och livmodern gav upp och det fanns inte mycket att välja på. Hon är djupt saknad men himlen har fått en underbar ängel till!
 
 
 Drama har hunnit bli 5 år och något, litet klokare än förr. Det är både glädjande och rörande att se, att vi inte hade fel då vi valde att behålla denna livliga brutta. Idag är hon en fullfjädrad brukshund och far inte omkring fullständigt okontrollerat längre. Är det sök, så är det sök - är det uppletande, så gäller samma regler. Vi kan träna tillsammans med andra hundar, utan att hon överhuvudtaget viker från min sida, för att kolla in någon annan och hon besitter ett lugn som inte fanns förr. Jag är så glad över vårt beslut och både jag och vi älskar henne över allt annat!
 
  
Slyngeln Krut har uppnått den aktningsvärda åldern av 20 månader och måste vara en av dom lyckligaste jyckarna som går i ett par skor! Han är konstant glad och okomplicerad - vi har inte haft en enda diskussion sen han flyttade hem till oss. Det innebär inte att han mesig, det insåg jag på MH:t, men han är jäkligt sorterad i skallen. Känns bra!
 
MH:t gick fullständigt lysande, med alla plus på rätt ställen. Innan det, så kom röntgenresultaten, som var helt perfekta. Vi debuterade på tävlingsbanorna, gud bevars, med högst varierande resultat, men det blev ett LPI till sist.
 
 
Krut är inte helt lätt att träna och tävla, eftersom han är väldans het på den berömda gröten, men när det går bra, så det ofta riktigt bra och precis tvärtom! Jag är supertacksam för engagerade uppfödare och mina kära träningskompisar, som har hjälpt mig i mängd under detta år!
 
Till alla er som står, lojala, vid min sida, vill jag sända ett stort och varmt tack för det gångna året. Livet vore inte mycket värt utan er!
 
 
 

Kommentera här: