Jaha, och nu blev det plötsligt på det här viset - och det är tydligen bara jag som är förvånad!

Som säkert många redan vet, så har Dramas systeryster Dalia nedkommit med ett antal - såklart galet söta valpar för ett tag sen. Eftersom hela mitt stora, varma hjärta slår så väldigt hårt för vår galning Drama, så var jag förstås tvungen att åka och hälsa på hos uppfödaren och titta på syskonbarnen. I gott sällskap hade jag vår "kennelflicka" Felicia och bästa Anna.

Vi möttes av en oerhört stort famn när vi kom på plats - trots att jag aldrig har träffat värdparet förut - och hade en supertrevlig dag i strålande sol. Det var så härligt att prata hund med människor som tar saker och ting med ro och står med båda fötterna på jorden och jag insåg att jag verkligen saknar tiden så jag pep iväg till Flen ibland för hundträning, alla duktiga hundmänniskor som jag har lärt känna genom Anna och Roger, alla samtal om olika typer av hundar, att åka på läger osv. Jag tror att dom flesta av er förstår vad jag menar.

           

Rondiks D-kull röjer loss!

Hursomhaver så slutade hela besöket med att en liten systerson kommer att flytta hem till oss om ett par veckor! Innan någon ev sätter hjärtat i halsgropen och undrar om jag har blivit tokig - så är svaret: Nej, det har jag inte! Jag är fullt medveten om att det säkert "snackas" om den här kullen, och har en viss förståelse för det också. Men för mig handlar det om att få en hund med Dramas kvalitéer (minus dövhet) och känslomässigt är det här hundar jag känner till och älskar! Dessutom är hela kullen undersökt både på längden och tvären på Strömsholm och alla är friska som nötkärnor och hör alldeles utmärkt.

Jag hoppas att ni gläds med mig och familjen! Vi önskar, hoppas och tror att vi får en lika underbar hund som Drama - men med fungerande öron! Det vore roligt! ;)



Bli inte rädda nu... Presenterar Rondiks Dear Pytte - alias Krut!

1 Dorthe:

skriven

Vi är lika glada som du att Pytte flyttar till moster Drama. Det kommer bli kanon.

Välkommen till oss



Dorthe och Anders Kennel Rondik

2 Villa:

skriven

Å vad avis jag blir, har tittat på den kombi och tror att det kommer bli grymt bra, stort grattis från oss

3 Cilla:

skriven

Har tydligen bytt namn !!

4 Anneli Nysted:

skriven

Åhh, jag förstå precis! Gillar också den här "familjen", så glad att jag fick en till av Hobbes söner efter Diezel... Har träffat Soti några gånger på sistone och hon börjar ju bli en riktigt trevlig tös :) Att jag ännu inte träffat Drama och dig är ett mysterium!!!

5 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Grattis vad roligt:-)

6 Carina:

skriven

Lite galen är du nog...tre rottweilers i en lägenhet...men grattis!

Carina

7 Det är jag själv, det här:

skriven

Lite trångt blir det med alla våra hundar, men så flitiga vi är med aktivering, så är det ett faktum att dom gärna knoppar så sött när vi väl är hemma. :)

8 annika ljungeld:

skriven

du borde bli författare, du skriver så fantastiskt bra, jag njuter av o läsa din blogg, o jag ser fram emot några dagar i dalarna tilsammans med dej o dina rottor, 6 rottisar i samma hus ska väl inte va nåt problem haha....kram

Kommentera här: