Bring the Tomte on!

Är ju ensam hemma i helgen och fick plötsligt en helt ledig dag i hemmets lugna vrå. Mycket märkligt, väldigt skönt och något långtråkigt... Hur som haver, så betydde det ju att adventspysslet kom upp i tid och jag kan vakna i lugn och harmoni - nöjd med min husmoderliga planering - imorgon bitti. Då ska jag traska iväg till extrajobbet för ett dygns extraknäck och kommer att kunna fokusera på det och slippa grubbla på hur i herrans namn alla stackars undangömda tomtar mår, sådär på första advent!



Vardagsrumsbordet får gå i grönt.



Min vackra spetshistoria - dock tveksam om masken i bakgrunden passar eller inte...



Skänken i köket.



Matplatsen.



Hallbyrån, med julklappen (förra årets) från sonen i fokus. Numera undrar jag vem som använder "los mobilos" mest - han eller jag!



Lilla fönstret i sovrummet. Den här gillar jag skarpt!



Och så två små varianter i badrummet "bara för att", liksom!

Nu känner jag mig helt färdigjulpyntad, förutom favoriten - julgranen!!!! Gillar absolut mys med ljus och så, men är inte sådär överförtjust i alltför mycket "dutt".  Men det kan ju hänga ihop med att jag inte är något julfreak heller.... :)

Hoppas att ni alla får en härlig första advent!
1 Kerstin Olsson:

skriven

Vad fint du har pysslat till det! Jag tycker att det fattas några levande ljus i badrummet, som man kan ha över badkaret..... Skapar fin stämning;)Själv kan jag inte ha några julsaker framme eftersom jag råkar äga en liten vovve med personlighetsöverskott. Alla lösa saker kan återfinnas på hallmattan i mikroskopiska delar...

Kram Kerstin

Kommentera här: