Lyckopiller!!!!

Vaknade tillsammans med min kompis Migränen och insåg att det bara var att somna om igen och ta det lugnt en dag. Så småningom blev det såklart nödvändigt att stappla upp i alla fall och ge sig ut på promenad med jyckarna, vilket ändå kändes helt ok. Solen strålade och det var vår i precis hela luften. Tänk att det är lika magiskt varenda år, när våren börjar ge sig till känna efter en lång vinter!

Efter flera dagars lyckad hundträning var det dessutom dags för lite belöning, så det stod "Bus" på schemat. Alltså nöjde jag mig med att sticka ut till favoritnejderna runt Österhaninge kyrka och bara skrota runt en stund. Det var också precis vad jag gjorde, men jag är osäker på om "skrota" är rätt ordval i samband med hundarna. Ni får väl titta på fotona och göra en egen bedömning....



Är så löjligt förtjust i den gamla kulturbygden runt om i Haninge. I bakgrunden syns Österhaninge Kyrkas sneda torn.



Bara för att det är vackert.



Är detta att "skrota runt", heter jag Kalle Anka!



Men det är klart, med detta framför näsan kan ju vem som helst få lust att skena runt. Utom jag då, eftersom jag hade migrän. ;)



Elsa snodde leksaken och kutade upp på stenen. Det är svårt att tro, att hon är 8,5 år...



Fröken Fis angriper stenen på sitt eget, behärskade sätt.



Hittad!



Här kan man inte stå och slöa. Jag måste draaaa!



Var sjutton tog hon vägen, ser Xtra ut att undra.



Elsa överväger om hon ska ge sig in i .......



...leken, vilket hon f ö också gjorde.



Tjoho! Jag lurade båda dom där stora svarta bruttorna!!!!



Bedårande - visst är hon?!



I skyn kom detta plan farande. Ser nästan ut som ett leksaksplan, tycker jag.



Har ni sett vilka små söta tussar det lämnade efter sig...

     

Drama smyger sig på Elsa (tror hon iaf), vilket inte leder till någonting överhuvudtaget. När hon väl reser sig upp, spatserar Elsa bara fram och talar om att hon ska hålla sig på den berömda mattan även i fortsättningen.



Gänget - nöjda efter en rolig stund tillsammans.



Xtra är varken särskilt bortskämd eller förtjust i sin matte.... <3

För mig är verkligen härliga stunder tillsammans med våra hundar, just lycka! Förstår om det låter urfånigt, men det är där jag kan hämta kraft och det ger en sån´ tillfredsställelse att veta att dom har det bra. När dom rullar ihop sig och somnar med en djup suck, blir jag liksom alldeles lugn.

Andra saker som definitivt innebär lycka, är underbara Sofia och Adam! Det är så häftigt att se sina ungar växa upp till vuxna människor med schyssta värderingar. Och det är så spännande att följa deras väg in i vuxenvärlden, följa deras val i livet, deras beslut kring olika saker och sådär. Jag önskar verkligen att dom fortsätter att utvecklas som tidigare - det kan bara bli bättre! Stolt mamma? Neeeej, varför tror ni det?!




Sofia ska ut och partaja med en kompis. Skitball, tycker jag!



Unga damen har hon blivit. Fattar ingenting - jag är fortfarande bara 25......



Djurens konung - Adam. Alla våra djur fullkomligt älskar honom - på gott och ont - för hans del! :)



Som sagt.... Här softar han och Tigger framför datorn.

Under kvällen har jag även hunnit passat barnbarnen - och snacka om lyckopiller. Man ska nog passa sig för att vara gnällig, när man tänker efter. Det finns verkligen en hel drös med glada "piller", om man bara öppnar ögon och öron! Goder natt tills nästa gång.



Kommentera här: