Ojdå, glömt att blogga.....

Jaha ja, nu är jag alltså tillbaka i Dalarna sen i söndags och allt är bra! Vi kvistade ju hem "ett varv" i fredags för systersonens bröllop och det var intressant. Jag har väl aldrig förut upplevt att vi bor i en etta med kokskåp och jag har alltid tyckt att vi har nära till sjöar. Men nu kändes verkligen lägenheten extremt trång (trots sina 90 kvm - vi har 84 kvm på landet) och det kändes som en evighet att ta sig till en vettig och folktom badplats med brudarna, trots att det tog ca 20 min. Det säger en hel del om hur bra vi har det här på landet - men jag vet också att det är precis i stunden, i sommaren, i ledigheten. När det viner runt knuten, eller snöstormen gör oss sällskap, är det väldigt behändigt med storstan, dom plogade gatorna och den självklara elen. :)

Som sagt, bröllop hann vi alltså med under helgen. Det var väldigt trevligt och väldigt avspänt på alla sätt och vis. Det gick av stapeln i Stadshuset och efteråt, i väntan på middagen, dracks det skumpa med den allra vackraste utsikten över Stockholm. Det var dessutom en lyx att få umgås med sina, alldeles egna, vuxna barn, som har lyst med sin frånvaro denna sommar.



Brudparet i egen hög person - Noa och Jonas (och Jonas med sedvanlig humor måste ha skumpaglaset på frugans huvud), andra systersonen Niklas med söta dottern Majken, systeryster Gittan försöker "styra upp" mina ohövliga ungar och slutligen utsikten från terassen vid Stadshuset.



Sambo och son har trevligt tillsammans. Det känns bra!



Min egensinniga, envisa, härliga dotter!

Dagen avslutades på en turkisk restaurant, där vi åt underbart god mat. Tack för en härlig dag, Jonas och Noa!

Redan dagen efter, alltså söndag, fräste bruttorna och jag tillbaka till Furudal. Jag fattar om det låter något maniskt, men för mig känns det verkligen viktigt att utnyttja ledigheten på allra bästa sätt. Det går så fort och sen är det vardag igen, vilket, i sig, är helt ok. Nu var det inte alldeles jättekul att komma till ett tomt och tyst hus och jag tyckte så himla synd om mig själv, att jag satte mig på en stol och grät en skvätt. Elsa och Drama förstod nada, så det var liksom bara att rycka upp sig.

Redan dagen efter träffade jag Gunilla och Elton på klubben och vi hade en härlig dag tillsammans! Vi spårade och körde uppletande, fikade, garvade och pladdrade! Tisdagen bestod av lydnad med Fia och Asta, ett par timmars jobb och bad med brudarna. Elsa simmar för tillfället "som en gud" och Drama tränar på att inte jaga bubblor (går sådär). Igår, onsdag, låg rottorna och jag på stranden ett par timmar innan jobbet, och efter det middag och ytterligare bad. Idag är det torsdag och dagen började med frukost, uppletande och spår tillsammans med Fia och Asta. Ett dopp - igen, jobb, crusing till Mora för inköp av partytält (som blev ett parasoll), gräsklippning och sen - godnatt!

På måndag sticker E, D och jag till Stöten/Sälen för ett dygn. Jag har hyrt en liten lya till oss över en natt och tanken är att vi ska vandra i något passande fjäll. Inför detta beställde jag en tjusig klövjeväska till skojfriska Drama och nu träningsbär hon den varje gång vi går till ex stranden. Jag har fortfarande inte riktigt klart för mig, vad hon har för typ av diagnos, men väskan verkar inte påverka henne överhuvudtaget! Första gången tänkte hon röja runt på sedvanligt manér med Elsa, innan jag hann få stopp på henne....



Här har ni henne, i alla fall, i korrekt fjällvandringsmundering!

För övrigt så har jag blivit tillfrågad av tidningen Rottweilern, att skriva en artikel om det ideella arbetet inom Östra LO/Afr, vilket jag har tackat ja till. Jag har några givna frågor som jag ska skriva kring, och det ska bli kul att se om jag får till något vettigt. Och imorgon, fredag, kommer Susanne och Elsas systerson Biggles på besök. Det ska jättetrevligt!

Kommentera här: