Vilken SNABB vecka!

Det känns som om denna vecka har skenat fram i rekordfart. Det har varit mycket på jobbet, mycket inför årsmötet på söndag, mycket hundar och mycket familj - och mycket skratt (främst på jobbet, faktiskt). Arbetsmässigt har det var, näst intill, osannolikt rörigt, men också väldigt roligt och trevligt. Har några jobbarkompisar, som jag uppskattar sjukt mycket, samt är omgiven av en himla barn mest hela tiden - och båda delarna gör dagarna händelsrika och fartfyllda.

Har suttit och pluggat med två underbara tonårsgrabbar, under trevligt samspråk, och kommit på mig själv med hur lyckligt lottad jag är, som har så fina "barn" - båda egna och inlånade! <3

Hundmässigt så har veckan liksom bara flutit på i "total harmoni", om man nu lyckas bortse ifrån att Drama och Xtra startar varje morgon med en uppfriskande brottningsmatch runtom i lägenheten. Jag har lyckats få till långa och bra prommisar innan jobbet eller på luncherna, har tagit en urmysig långpromenad en sen kväll, tillsammans med sambon och fått sällskap av en kollega som har förälskat sig i Elsa.



Elsa och Caroline tar en lunchpromenad tillsammans med mig och Drama.

Ikväll har jag dessutom tränat "ett varv" med Drama i Älvsjögaraget, påhejad av Ingela. Jag började med att lägga ett hårt spår, vilket kändes, minst sagt, vanskligt redan från början. Har liksom inte spårat på ett tag och ta upp den karriären på ett asfaltsgolv på en ganska rörig parkering, var naturligtvis inte alldeles lyckat. Visserligen spårade fröken Fis bitvis och hittade, på ren tur tror jag, fyra av sex apporter - men bra gick det inte.

Däremot gick lydnadsträningen alldeles utmärkt, så det var i alla fall viss utdelning. Drama känns väldigt spänstig och "på hugget" just nu och det är jätteroligt att träna med henne!

Efter att ha frusit "häcken av oss" ett lagom långt tag, skippade vi det seriösa och drog till McDonalds och fikade. Det var varmt och skönt och lagom ansträngande.....

Imorgon ska vi fira av Micke, som ska ägna sig åt annat ett tag, och det innebär ett varv till stan på kvällen. Eftersom jag ska jobba ett 12-timmarspass på lördagen, får det bli bilen. Ska hursomhelst bli jätteroligt!

Och på söndag "smäller det"! Ja, jo, kanske inte bomber och granater direkt, med fuller väl så är det dags för Östra LO:s årsmöte. Det är då jag får domen, för att uttrycka sig lite DRAMAtiskt, huruvida jag får sitta kvar som ordförande ytterligare ett år, eller om dom har fått nog av mig. We´ll see, we´ll see......

Syns och hörs!
1 Anita, Aquila och Acke:

skriven

Åh, som jag ville vara där, bästa fru ordförande! Ses vi på lördagens sök?

2 Caroline Wahlström:

skriven

Ja, och vilket väder vi hade! Jag får väl tacka för att du inte la in bilden på mig när min man ringde och störde mitt i lunchpromenaden.

kram

Kommentera här: