Vilken härlig dag, åhåhå, man blir härligt glad, åhåhå...

Long time, no seen - nu igen! Men det lär har varit Lucia, jul och lite sån´t sen sist... Vi tillbringade julafton på hemmaplan i all ensamhet, eftersom dom förvuxna barnen var på Teneriffa. Det var bara sambon, lilla mamsen och jag, vilket var underbart lugnt och trivsamt. Men när jag tittade efter lite mer noga så...



....så var vi ganska många! Inte en ledig sittplats någon enda stans, så sambon fick hålla till godo med den rakryggade stolen vid datorn.



Nu gjorde inte det så mycket, eftersom han passade på att bjuda på några jultruddeluttar på klarinetten - såhär julaftonen till ära. :D

Idag blev en sådär härligt, mysigt lyckad dag - som det liksom bara blir ibland. För min del började morgonen med att öppna på fritids sisådär runt 6.30. Jag gillar att vara först på jobbet, det ligger en så skön känsla av lugn över skolan och det är så puttrigt när ungarna börjar droppa in. Den tidiga morgonen förde dessutom med sig att jag kunde gå hem ganska tidigt, vilket inte heller är så vanligt.

Plockade upp dottern, som hade landat i Sverige efter semestertrippen, och vi stack till fotbollsplanen vid Kunskapsskolan och tränade lydnad med hela hundligan. Xtra var fullkomligt överlycklig att både få träffa älskade matte och träna! En riktigt söting är hon, den där lilla.

Elsa var som en galopphäst och skenade runt med stora språng och gjorde allt med ett strålande humör. Det blev lite apportering, rutan, fotposition, inkallning och lite så.

Drama har käkat piggelinpiller dom senaste 3,5 åren (alltså sen födseln) och kunde både ligga, sitta, stå mm mm på en och samma gång. Efter lite inledande ordningsregler, jobbade hon som en riktig liten pärla - som vanligt! Om hon inte vore hund, så skulle jag absolut hävda att hon ler när hon tränar!

Efter detta lyckade träningspass, fanns det fortfarande tid kvar av dagen, och då susade jag vidare till mitt nya tillhåll - gymmet!!! Ja, det låter osannolikt, men det är faktiskt så det är. Jag har varit jätteflitig sen strax innan jul och känner mig oerhört stolt - och stark förstås. Fascineras av dessa kubiker till män/pojkar i olika åldrar, som liksom inte kan "fälla in" armarna längs med kroppen pga musklerna, och gläds dock över att jag inte är lika stark som dom... ;)

Nu är jag hemma, klockan är inte kväll nu heller och badet väntar. Det snarkar två "mördarhundar" i sina gröna och rosa sängar, om en stund tittar bästa dottern förbi och ännu lite senare kommer bästa sonen hem!

Allt detta sammantaget = bra dag!
1 Björn:

skriven

Vilken musiker på bild asg



Puss på dig gullet!!!

2 Jag:

skriven

Joodu´ - inte att leka med!

Puss

3 Anette:

skriven

God fortsättning på det nya året ;) Lyxigt att få ett litet uppträdande på självaste julafton hihi. Hade ingen aning om Björns musikaliska sida ;) Skickar en kram. Är ledig i detta urdåliga väder så idag så blir det storstädning och sen kanske vi får till ett besök på biografen. Ha det gott BAMSE KRAM Anette

4 Anette:

skriven

Glömde säga att det var trevligt att se lilla mamsen ;) Hon ser ut att vara hälsan själv :) Krama henne oxå

Kommentera här: