Jag är såååå tacksam att det fortfarande finns några tappra som läser min blogg!

Egentligen är jag väldigt förtjust i att blogga - tycker att det är ett utmärkt sätt att bli av med lite "skrivkramp" och samtidigt tänka över livet lite lagom oambitiöst. Men som vanligt tenderar skrivandet att minska vid skolstart och avslutning varje år. Det är så himla mycket som måste struktureras, planeras mm, mm vid dessa tillfällen, att man inte hinner med så värst mycket annat.

Nu har jag fått in ett litet önskemål från min bästaste Anette, som behöver uppdatering mellan läxläsningen, så jag gör väl ett ryck - om än inte så stort! Det senaste jag skrev om, var eländet med fotograferingen inför min kommande premiär i Rottweilern. Kan, som kuriosa, berätta att redaktören tyckte att fotot var såå fint! Vi känner inte varandra, hon och jag, men jag kan konstatera att hon antingen lider av svagsynthet eller är en mycket vänlig person.... Sannolikt det sista alternativet.

Annars så har jag t ex hunnit med lydnadsträning på Stockholm Södra tillsammans med familjen Emma. Komiskt nog så tyckte jag att Drama behövde störningsträning och Emma tyckte exakt detsamma om Affe. Alltså körde vi massor av sån´t tillsammans på planen och Drama var verkligen duktig. Efter lite trassel i början, kunde hon släppa Affes närvaro och koncentrerade sig så fint på det vi höll på med. Största problemet var faktiskt Märta - och då inte själva Märta som person - utan hennes iver att kasta allehanda roliga leksaker omkring sig, och som Drama inte fick kuta iväg och "sno". Nyttigt, nyttigt!

Elsa fick köra uppletande och jobbade i ganska maklig takt - men med ett strålande humör! Snacka om att göra som man vill när man uppnår viss ålder (har inte riktigt klart för mig vilken ålder det handlar om, men ändå).

Har även spårat i Vissvass tillsammans med dotter och sambo. Avlöpte väl - trots att sambon lade Dramas spår!!! Maken till människa att kunna krångla till ett spår, har jag aldrig träffat på tidigare - tur att hundarna kan spåra! Men det är ju roligt att han vill följa med lite nu och då, så jag klagar inte.

Bortsett från detta, "snodde" Östra LO ihop en liten utställning för ett 80-tal hundar i söndags. Visst förstår ni ironi? Det var så ytterligt enkelt att sitta på ett möte i höstas, bli lite styva i korken, boka in ett datum för en utställning osv. Sen hade vi jätteflyt med sponsorer, det anmälde sig lagom många (vi hade grepp om det hela), platsen för evenemanget (Edsbergs Sportfält) var ypperligt! När det sen närmade sig, kändes det plötsligt inte alls lika "smidigt och enkelt" - snarare ganska rörigt - och jag anade premiärnerver i min mage. På vägen till Edsberg (via Gustavsberg, och fråga inte varför), var jag tvungen att kuta in på tre bensinmackar och gå på toa, för att överhuvudtaget kunna ta mig vidare. Det var dock inget som den medsläpade sonen märkte något av, eftersom han i princip sov från sängen till sportfältet. :)



Här sitter han och funderar över hur i herrans namn han ska kunna undkomma denna kvinna, som är hans biologiska moder - den enda mor han, f ö, har - i alla fall än så länge!

Nåväl, fram kom vi såklart, regnet stod som spön i backen, det fattades ett tält i den ena ringen (vilket löstes såå finurligt med hjälp av presenning och fotbollsmål), ett gäng utställare hade betalt in på ett felaktigt konto, den utlovade cafeterian visade sig öppna kl 13 (ungefär då vi var klara) och lite andra klurigheter. Pulsen var rätt så hög på oss alla till en början, men så småningom "satte sig allt" - solen tittade fram bakom molnen, dom flesta brydde sig inte ett skvatt om det uteblivna kaffet, domarna var nöjda med hela arrangemanget och vi fick många glad tack från besökarna.



Ja, inte från dessa två då ra´..... Näe, jag skojar bara! Eva-Lotta och Robban Axelsson vill visserligen inte vara med på bild, men är några av styrelsens absolut främsta stöttepelare! Oavsett hur, var eller när, så ställer dom alltid upp - försöker lösa uppkomna problem, ge oss tips om hur vi kan göra, vad vi bör tänka på mm. Stort tack till er från Östra LO:s styrelse och från mig i synnerhet! <3



I väntan på..... Vinnarna fick bl a med sig mat från Royal Canin, gratis vaccinationer från Djursjukhusen AB samt härliga ljus från Partylite. Personligen hade jag gärna vunnit något litet pris, kan jag säga.

Med facit i hand, så tycker jag att vi klarade det hela med glans!!!! För att vara 7 "ynka" personer, med viss praktisk hjälp, av familjemedlemmar och kompisar, måste man säga att det är riktigt bra att arrangera en hyfsat stor utställning för första gången i livet och lyckas så pass bra! Lite "barnsjukdomar" är det alltid när man gör något, som man aldrig har gjort tidigare, men vi lär oss och vi vill, och det är det absolut viktigaste! Bra jobbat, tjejer, sambos, söner och kompisar!

Under den här förvirrade tiden, har dottern hunnit flytta till Leksand för att plugga på Västanviks Folkhögskola. Medan hon "roar sig i form" den första månaden, har vi nöjet att ha liten Xtra boende hos oss.



Det är väldans mysigt!

Ungefär idag vaknade jag till ordentligt efter helgens vedermödor och imorgon är det dags för spårträning tillsammans med Emma. Ser fram emot en kväll i den höga, begynnande höstluften tillsammans med alla fyrbenta (och fru Hederstam förstås)!


1 Eva-Lotta:

skriven

Kul och se att du överlevde helgens strapatser där ute i Edsberg :-) Vi är hedrade över att få vara med på bild till och med, i din trevliga blogg :-) Och du vet att vi gärna hjälper till om vi (Robban) kan, trots att vi nu inte tillhör Östra ens (kanske ska byta LO?) Och nu VAR det ju jätte trevligt i söndags, trots att vår dobermann inte kunde vara med. Och grillmästeran får fem +++++ för den goda hamburagaren, hälsar Robban.



Ha det så bra!



Hälsningar

Eva-Lotta

2 Anette:

skriven

Tack Lena!!! Du är en pärla!!! Att jag missat detta är pga av hög feber, snorig, hostig mm. Skit tråkigt! Men bidde väldigt glad ändå...



Puss på dig Du goa vän

Kommentera här: