För jag har fått en kamera, för jag har fått en kamera....

Julafton:

Nu blir det ännu värre på bloggen, med alla dessa evinnerliga foton. Jag har nämligen fått en jättefin, liten systemkamera i julklapp av Björn! Allt kommer att förevigas under den nämaste framtiden och mycket kommer jag att dela med mig av här i bloggen. Roligt va?!

Vi hade en underbar julafton igår, tillsammans med familjen och lilla mamma - alias stålmormor. Startade dagen med att sova ut ordentligt, för att sen äta skinkmacka
, gå långpromenad med bruttisarna (läs Björn) och göra iordning det allra sista av mat och pyssel (läs Lena). Framåt tvåtiden dök Sofia, Adam och mormor upp och vi glöggade, pepparkakade osv en lååång och lugn stund. Urmysigt!



Julstämning.

Efter att ha övertygat den tonårige sonen om att man måste äta, trots att det ligger fullt med julklappar under granen, mumsade vi i oss ett gott julbord med allt vad det innebär. Det tog alldeles för lång tid, ansåg somliga - och då menar jag inte telningen på två ben.....



Elsa, med redan "dragen" tand och Drama väntar med spänning på julklappen.



Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! I paketen väntar grisfötter!

Julklappsutdelningen blev en riktig hit, eftersom vi allesammans fick saker som vi verkligen hade önskat oss. För egen del tappade jag hakan - flera gånger dessutom - eftersom jag fick så fina klappar! Allra, allra bäst var en liten och behändig systemkamera av märket Nikon, men alla var så underbart genomtänkta till just mig. Jag tycker att man verkligen blir genuint glad när man får presenter med tanke bakom! Visst?

Så småningom lade sig lugnet - det provades, klämdes, kändes, mystes och åts och skrattades - under gemytligt samspråk. Familjeliv när det är som bäst, alltså!



Dottern med mormor i julklappshalsduk och halsband!



Sofia i en något märklig kombination - spetsstrumpor och Pippitröja! Men vad gör man när man bara måste prova sina paket på direkten?!



I looove you, sis!!!!! Drama Lagom visar syrran sina ömhetsbetygelser.



Adam lirar KORT med nya kortleken! Asrolig, om ni frågar mig!



Drama passar på att göra reklam för sin ras hos PRO. Mamma skulle aldrig hälsa på mer om jag skaffade rottweiler. Say no more!



Kärlek. <3



Mer kärlek. <3



Om Elsa var hemma? Självklart! Det här är det bästa hon vet efter prommisar, middag och t ex grisfot!



Mera käk - som alltid på julen.



Drama är slut som hund....



.....och så även Xtra!


Juldagen:

Midnatt råder, tyyyyst det är i husen..... Det stämde verkligen in på morgonen (bortsett ifrån att det var just morgon då ra´). Samtliga knoppade på till framåt 11.30-snåret och det var ju njutbart. Men å andra sidan höll stålmormor oss uppe till ca 03.00 igår, så det var väl behövligt. =)

Björn var tapper och tog en långrunda med "kamphundarna" och därefter drog sig Elsa tillbaka till sin skönhetssömn igen. Drama och Xtra försökte skoja upp det hela en liten stund, men var faktiskt också ganska trötta efter föregående kvälls "partajande".







Efter denna lilla, enkla övning, var det tack och hej leverpastej, kan jag säga.

På eftermiddagen åkte Björn och jag över till svärföräldrarna som är bosatta i Svea Torn vid Stockholm Stadion. Mer trevligt umgänge och mer god mat och dryck, såklart.

        

Kära sambon. svärmor och Björns mormor, svärfarsan och Hammarbybacken långt bort i bakgrunden.

Avslutar för den här gången med avlidne Jan Stenbecks gigantiska julgran på Skeppsbron. Ju större desto bättre, eller vad!?








1 jenny:

skriven

trevlig fortsättning på er!!

kram

2 Glimz:

skriven

♥HAPPY NEW YEAR PÅ ER RARINGAR!♥

Kram -Nina :)

3 Noa o gänget:

skriven

Kul att läsa om hur ni har det!!! Hoppas vi ses snart!! kram kram

Kommentera här: