Livsandarna.....

.....återvänder i och med att kvällarna blir ljusare och ljusare! Det är verkligen ljuvligt! Igår träffades Bitte och jag en stund efter jobbet och körde lite uppletande. Det var väldigt trivsamt, även om resultatet väl var sådär. Elsa höll fanan högt och gjorde ett utmärkt jobb - trots sin sjukdom.....:S Skämt åsido, hon är piggare än någonsin och jag undrar verkligen varför jag slängde ut 2000 kr på att få konstaterat att hon mår fina fisken. Men det är ju alltid skönt att veta! :))))

Frazer tappade styrfarten alldeles eftersom lilla pralinen är i höglöp. Bitte slet sig blå, men Frazer hittade inte riktigt farten denna dag. Bättre lycka nästa gång, kompis!

Och Drama, ja.... Jag är benägen att säga att hon faktiskt har en ganska god uppfattning om vad som förväntas av henne vid dessa tillfällen, men det är ju så apakul att leka med dom däringa leksakerna man hittar!!!!!! Efter att ha kört livet ur pipleksaken i 70 varv, kom hon lydigt och fint in till mattes sida, och gav intryck av att vara hur ordentlig som helst.

Idag tog vi oss en underbar tur i hagarna runt Uddby Gård, där vi både lekte och tränade lite platsliggning och inkallning. Det var megavår i luften och jag ville verkligen aldrig gå in igen. Visst är det härligt?!



Här har korna det bra på somrarna!



Mina raringar på promenad!



Tittut!



Du kan inte ta mig!!!!! Notera hur klen Elsa ser ut..... :)))



Platsliggning i ekbacken!

Nu ser jag verkligen fram emot kennelläger och annat hundpyssel under våren! Och jag hoppas verkligen att jag hinner träffa Emma nästa vecka och spåra. Det har varit så mycket jobb under en tid, att hunderiet liksom har fått anpassats till när tid har funnits över, och så kan vi ju inte ha det!

Kommentera här: