Vilken hemresa!

Efter några helt underbara dagar på landet, som jag återkommer till om någon vecka, var det idag dags för mig och Drama att ta tåget tillbaka hem till Stockholm. Imorgon bär det nämligen av till Gotland med Marie, Peg och Tee... Milt uttryckt, så kunde vi inte ha valt en sämre dag, men vem fasen hade kunnat ana att det plötsligt skulle råda tropisk hetta i Sverige???!!!!

Efter att ha simmat hunden ifråga, det sista vi gjorde innan avfärd, så bar det av mot Rättvik och tågstationen. Drama och jag äntrade tågvagn nummer 3, med dödsförakt, och tillbringade sen knappt 4 timmar i ca 40 graders värme på tåget mot Stockholm. Det var väldigt okul, för att hitta på ett nytt ord! =( Ingen AC där inte, utan luften stod liksom helt still. Drama skötte sig med den äran, trots detta, medan lilla matte höll på att rinna bort och led av kraftig irritation. Tur att det åtminstone var relativt gott om plats!

Efter denna lilla nätta tågresa, var det dags att åka tunnelbana. Där fick fröken D frågan om hon ville leka med en 4 månader gammal bullterriervalp, inne i vagnen. Nej tack, sa mattes välartade tonåringar och håvade genast in extrapoäng från medpassagerare runtomkring! Efter 2 bussbyten till (dubbelpust) anlände vi sent omsider till Troillbäcken och nu är vi helt, jäkla slut!!!!!

Ser fram emot ett antal dagar på Gotlands stränder, medan Marie jagar titlar i utställningsringarna. Hörde talas om något uppdrag från min favorituppfödare, men jag tror inte att jag förstod uppgiften riktigt......

Efter denna lilla tripp, återkommer jag med uppdatering om vårt australiensiska besök, Maries och min resa och lite annat smått och gott!
1 susanne!:

skriven

Ha de nu riktigt skönt på Gotland, vi missade ju tyvär våran stuga pga otydlighet av mig vid bokningen:( Det var nog inte meningen att vi skulle åka! Ha de bäst med Marie kram Susanne!

2 Anonym:

skriven

Ha de nu riktigt skönt på Gotland, vi missade ju tyvär våran stuga pga otydlighet av mig vid bokningen:( Det var nog inte meningen att vi skulle åka! Ha de bäst med Marie kram Susanne!

3 Björn:

skriven

Hej älskling skönt att det gick bra trots värmen, vet hur det är. Jag längtar efter dig och Lille Drama, Puss B

Kommentera här: