Ny dag - nya utmaningar.

Tja, gårdagen bjöd väl inte på några direkta höjdpunkter, som alla vet. Inte nog med eländet med hunden, när jag kom hem låg ett argt brev från sonens skola och väntade och dessutom valde sambon att ta sig en festkväll just denna kväll och komma hem 03.30 på natten...... Ibland har jag en stooooor längtan efter ensamhet!!!!! Den enda som gjorde mamsen stolt och nöjd, var dottern, som har passat Troy i tre dagar! Jeanettes Troy avgudar Sofia och hon är mer än gärna hundvakt åt honom - och det med den äran!!!!!!

Med tanke på den, minst sagt, bristande nattsömnen, var väl inte humöret på topp imorse. När det sen började ösregna i samma veva som jag skulle åka och spåra med Sara, Nina och Sandra, var det väldigt nära att jag struntade i alltihop. Men så tog jag mig i kragen, och tur var väl det!!!!! Efter vi hade lagt spåren, åkte vi till Hellasgårdens raststuga och drack choklad med vispgrädde och det var en flashback från barndomen. Då åkte jag ofta dit med mamma och pappa på helgerna...

I hällande regn var det sen spårdags. Elsas spår var ca 600 m med 7 apporter. Hon är baske mig fullständigt klockren! Hittar apporterna, tar vinklar och kluriga övergångar utan att blinka. Jag är verkligen superdupernöjd!!!!!

Och så var det då pluttans tur..... Senast hade jag ju lagt lite godis i spåret, vilket inte kändes riktigt bra. Det hoppade jag över idag..... Hon fick ett ca 200 m långt spår med två vinklar och ett slut, och tuffade på som ett litet ånglok. Idag var hon mycket mer fokuserad än sist och jag tror att det berodde på frånvaron av näring i spåret. Hon var också mycket säkrare på själva slutet. Jag är superdupernöjd med henne också, och jätteglad att jag ändå valde att träna. Den där ångestklumpen i magen försvann och det goda humöret återvände. Skönt!

Jag vill också tacka för alla vänliga och uppmuntrande ord i bloggen! Det värmer verkligen!!!!!



Vi ser fram emot en lugn och stillsam fredagskväll tillsammans med brudarna....
1 Sara & Grabbarna:

skriven

Tack för en väldigt regnig, väldigt blöt och väääldigt trevlig stund i skogen (och på fiket).. Tänk vad gott det är med choklad o vispgrädde!!:. hmm.. Hoppas ni får en varm och mysig fredagskväll.. Själv har min hjärna frusit till is efter detta evinnerliga regnande!!:. Kram kram!

2 Glimz:

skriven

Tusen tack för en fantastiskt trevlig om än regnig dag, men vad gör det i goda vänners lag?! :D Vänner är till för att stötta, i ALLA lägen!! Kram på dig du underbara!

3 Jeanette o Troy:

skriven

Heeeej gumman!! Har läst ditt förra inlägg och instämmer SJÄLVKLART i vad alla andra skriver. Klart som faan att du tar rätt beslut. Finns INGA tveksamheter. Du kommer få en lydnads -och brukschampion oavsett!!!! Skönt att du mår bättre nu! Säger som Jessica... det är på tiden att vi träffas snart!

Stor jättebamsekram till dig!

Ps; Vilken himla duktig dotter du har. Du vet ju att jag inte lämnar Troy till vem som helst för han e ju ändå väldigt mycket "hane".... Men känner mig hur trygg som helst när Sofia har honom. =D

4 Leila, Showbusiness Kennel:

skriven

Hej Lena!

Ville bara kika in och önska en riktigt trevlig allhelgona helg till er:) Alltid lika mysigt att komma in här på bloggen! Självklart att du tar det rätta beslutet! Jag tycker du är så jäkla duktig och verkligen ett föredöme för alla rottis ägare!

kram på dig!

/Leila med flock

5 Catarina m Keeponix Cora:

skriven

Vill komma i kontakt med dig. Tänker på er.

Om du orka / vill få du gärna skicka ett mail.

6 Ullis:

skriven

Halloj, ledsen över sent svar men det har ju varit "lite annat"... Tråkigt med Drama!!

Men det har ju funkat ypperligt fram tills nu så det finns ju ingen anledning till varför det inte skulle funka framöver?!

Tuta och kör så att det ryker, stäng av öronen för "de som vet" ;) och ha det så himla bäst helt enkelt. Du är fantastisk med dina två tjejor!!

Stor kram till er!

7 cicci:

skriven

Hamnade här av en slump!

Måste först säga att jag beklagar verkligen den tråkiga med din valp, men du gör rätt och känns det rätt för er så är det rätt!

Min Granne har en rottis på snart 4 år som är döv, och hon fungerar jätte bra i vardags livet, det ända hon måste tänka på att inte ha henne lös där bilar hundar mm kan tänkas dyka upp, annars lever denna tik som en vanlig hund!

Lycka till med allt och klart det kommer att ordna sig även om det var tråkigt att det va så!

Mvh cicci

8 Emma o grabbarna:

skriven

Är ledig på torsdag så då kanske vi kan få till nåt??

Kommentera här: