Uppletande och tjejmiddag...

Efter ytterligare en "slitsam" dag på jobbet, for jag ut mot Tungelsta för lite träning. Tänkte först lägga spår, men bestämde mig sen för lite annat smått och gott. Började med "ringträning" inför kommande utställning. Drama är väldigt följsam och springer så tjusigt så - utan passgång!!! Tack och lov! Storasyster Elsa har ju en fablesse för just den gångarten, och det gör matte halvt svimfärdig av nervositet där det är utställningsdags....

I övrigt tycker jag att hon ställer upp sig riktigt bra, utan en massa krånglande. Men vad göra med dessa bakben???!!! Kan det möjligen finnas en känguru insmugen någonstans i linjerna..?! Att tejpa öronen är ju inget större problem, men kan man verkligen göra detsamma med bakbenen - och i så fall hur? Gerard hade ju diverse åsikter om ögon mm, men han måtte ha missat bakdelen!!!! Ser framför mig hur fröken Fis laddar järnet och tar ett skutt ut ur ringen, just som domaren ska titta på tänderna! :))))

Well, well - sen var det i alla fall dags för uppletande. Elsa for, som skjuten ur en kanon, ut i rutan och hämtade in det ena föremålet efter det andra! Fyra skick blev det, på raken, och det är nog nästan rekord för henne. Mycket bra jobbat! Drama studsade glatt ut i rutan, jobbade jättefint, hittade en leksak, sprang mot mig och..... Du kan inte ta mig, du kan inte ta mig!!!!! Och det har hon ju rätt i... Men vi nötte vidare och fick väl i alla fall några skick som var hyfsade. Kan säga att hennes bristande hörsel bekymrar mig mindre än hennes totala flängryck i rutan. Knäppkänga!

Efter det körde jag en platsliggning. Elsa är tvärsäker på det och en utmärkt hund att ha med så det är valpträning på gång. Det resulterade alltså i att även lilla D låg som berget, trots att jag vandrade runt, gick fram och berömde, gav mig iväg igen osv. Vi tränade även inkallning, där jag försöker lära Drama ett tecken för "hit". Visst är det fördröjning innan hon kommer och det sitter inte som en smäck, men det är bara en tidsfråga innan hon lär sig. Jag är jättenöjd med båda tjejernas insatser!

Då vi kämpat på ganska länge, var det hög tid att åka till stallet och möta upp hästägare Kerstin, hennes syrra med dotter samt Britt-Marie (som också har häst i stallet). Ja, och så Kerstins 3 hundar förstås - 2 st hovawart och 1 st springer spaniel. När hästarna var intagna och ompysslade, klämde alla dessa människor och hundar in oss i Kerstins urgulliga lilla hus, serverades kaffe och äppelpaj framför brasan för att ytterligare lite senare bli bjudna på en jättegod middag, bestående av lax och potatis.Tack snälla Kerstin, för en trevlig em/kväll!!!!!

Just det, jag pratade med Barbro Börjesson om Dramas hörsel idag! Hon sa, att med en döv hund, så får man "på köpet" oftast en väldigt följsam hund och i övrigt tyckte hon att det lät som om jag jobbar på bra med henne. Det var roligt att höra och jag fick gärna återkomma vid nya funderingar. Det är jag tacksam för - alla goda råd är viktiga!

Imorgon är det nyårsafton - undrar just vad fröken D anser om raketer?!



1 bitte johanssontte johansson:

skriven

Hej på dig min bäste vän!

Jag tycker du är sååå duktig, och kämpar med dina hundar.

Vill bara önska dig och din familj GOTT NYTT ÅR.

bitte och olle frazer

2 Glimz:

skriven

Tjena tjejjen :D Sladdar förbi med chokladkakan i högsta hugg å med ett stort leende på läpparna. Du är som alltid helt underbar med att jobba med dina 4fotingar! Det bästa nya året till dig vännen & så syns vi med nya härliga samlade krafter nästa år :D :D Kraaaaaaaam -Ninizen

3 Anna & Basse:

skriven

Vad ni jobbar på :) Jätteduktiga är ni! Hoppas damen tycker fyrverkerier är helt ok, själv önskar jag ju att sånt skulle förbjudas, ställer bara till elände.

Vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

//Anna & Basse

4 Lotta:

skriven

Vill bara önska er alla ett riktigt

Gott Nytt År



Lotta,Nikolas,Nikita och Hector

5 Emma o grabbarna:

skriven

Ett gott nytt år vännen. Själv ska jag nanna kudden nu då arbetsdagen börjar kl 05 imorgon. HUndarna får titta på tv och så hoppas jag att alla furverkeriidioter håller sig borta från mina fönster....

Kommentera här: