Uppföljning av sommarens skyddsläger i Dala-Floda.

Det må så vara, att sambon är något mer internationell i sitt resande, med globetrotter är jag allt - jag med! Jag flänger som en tok mellan hemma och Nynäshamn, hemma och olika skogar och som nu - hemma och Dala-Floda!
 
Som redan nämnts, så bestämdes ju en uppföljning på lägret i somras och det var alltså dags den här helgen. Vandrarhemmet i Mockfjärd bokades och tanken var att vi skulle fräsa iväg fredag efter jobbet. Nu föll det sig så, att Kruten var magsjuk på fredagsmorgonen och jag valde att avvakta tills igår, lördag, innan jag bestämde mig för att åka. Men när han skenade runt som ett utsvultet expresslok härhemma igår morse, så var det liksom bara att packa bilen och ställa in autopiloten på Dalarna.
 
Alltså, jag vet verkligen inte vad det är med mig, men det händer något när jag kommer till Dalom! Jag blir lugn, glad och nöjd och känner mig rent löjligt tillfreds med tillvaron. Tycker att det är helt fantastiskt att ha detta härliga umgänge och att ha tillgång till den helt fantastiska miljön, och det var så himmelens roligt att möta upp hela gänget för lunch på thaien - som brukligt är!
 
Efter käket var det dags att köra igång skyddet, och vi fick starta först, lille Krut och jag. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men plötsligt så kunde han IPO-ettan, utan att vi ens har tränat sen senast!!!! Jonas undrade vad jag hade gjort med honom och jag stod mest som ett fån och kunde inte svara på det - eftersom sanningen är att han har varit avställd från skyddet, han Kruten. Jag har ju ägnat nästan all tid åt spår och lydnad och har känt att jag liksom inte kan hinna med allt....
 
 
 
 
 
 
Ja, här ser ni lite hopplock från helgens träning och jag kan bara konstatera att jag är oerhört nöjd! Som passus kan jag också säga att jag är väldigt glad för Michelles foton, eftersom jag hade åkt ifrån kameran.
 
Nu är det inte så att jag planerar IPO-start inom kort, men det gläder mig enormt att se Krut gå så tryggt och stabilt i skyddsarbetet! Som Jonas (vår fantastiska figge) sa: Han måtte ha vilat sig i form! Och som min hjärna funkar, så tänkte jag direkt: Han kanske har vilat sig i form till elitlydnad också - jag bara inte testat! Hihi!
Nu är vi i alla fall hemma och vi är nöjda och vi är trötta! Ser redan fram emot nästa gång vi ses!!!!
 
 
 
1 Jessica Rönnberg:

skriven

Vila sig i form är inte så dumt faktiskt. Hejja Krut 👏🏼👏🏼👍🏻🐾🐾❤️

2 Carina:

skriven

Det är ju ofta så med "ungdomarna" att saker mognar när de får ta en paus. Gäller även unghästar (och människo-barn) ;)
Kram Carina

Svar: Hahaha, ja, sannerligen, Carina!Kram
Lena Törnqvist

Kommentera här: