Jobb och svampplockning.

Som säkert alla redan har förstått, så jobbar jag sjukt mycket just nu. Det är inte odelat kul, men genererar åtminstone lite pengar. Och det har absolut sina fördelar också! T ex det att man kan gå på bio på arbetstid ibland - och då kan man t ex se "Sommaren med Göran". Väldigt enkel och lättsmält, men också puttrig, svensk och ganska söt..... En annan stor fördel är, att jag kan ha med Elsa och Drama! Det är guld värt, vilket i alla fall allt hundägare förstår. Och ytterligare en stor fördel är, att jag trivs himla bra!

Elsa har, av naturliga skäl, fått vara hemma på sistone, men fröken D är med hela tiden och det funkar verkligen bättre och bättre. Igår kommenterade t o m en av tjejerna vilken skillnad det är på lilla damen, sen jag började jobba i februari. Det märks tydligt att hon börjar bli vuxen och tar sitt ansvar, även om hon, som individ, fortfarande är totalfläng!



Den bredkäftade grodan sittande framför en av hagarna.



Alltså du, jag har lagt min boll där!



Ska du eller jag hämta den? Inte vet jag, svarar Spoi, jag har aldrig lekt med bollar förut.



Äh, vad tusan, jag hämtar den väl själv då! Ni käkar ju bara hela tiden.....



Efter lite hästdressyr sitter ett dopp fint - vid gårdens alldeles egna strand..... =)



Och här ligger hunden, som aldrig ligger i sängen, i sängen och väntar på att matte ska komma och lägga sig någongång. Hon är faktiskt lite trött efter 12 timmar på jobbet. Och vän av ordning, ser ju att den rosa biabädden finns på plats, den också!!!!!

När vi kom hem imorse, stod sambo och Elsa startklara för en tur i svampskogen i det vackra vädret. Jätteroligt att Elsas klo äntligen börjar bli "som folk" och att hon kan hänga med familjen som hon brukar. 



Hon njöt i fulla drag........



......och det gjorde vi med, när vi hittade alla dessa fantastiska kantareller!!!!! Det ska bli mums med smörstekta kantareller till middagen ikväll!

1 Anonym:

skriven

Det är tur du bloggar så jag kan titta in och läsa om fröken fräkens alla äventyr. Vi saknade dig i helgen men hoppas på att vi snart kan få till nån liten träff.



Kram kram

2 Gisse:

skriven

vet massa bra svampställen, ica, konsum, maxi,willys och fler. kan spara dig massor av tid och energi. bara att hojta, du behöver inte heller oroa dig för att några är giftiga. grymt bra;)

3 Sara med Loke & Nike:

skriven

Åhhh vad smaskiga svampar!!! Hoppas guldet smakade! Kram Sara

4 susanne&Big:

skriven

De Ärlugnt Lena:)Tog inte åt mig utan har konstaterat att det är som du säger, Jessica och jag pratade just om det i helgen.På x-tra jobbet där alla är unga, typ mer en 20 år yngre en jag"ler" Där sker mycket umgänge på skärm:( Jag har kontroll, behåller ju mitt sexliv för mig själv i alla fall:) En så länge!!!! Tjingeling!

5 Zarih:

skriven

Pluttan då! Ville inte hästen leka?

6 Elenor:

skriven

Fina bilder

Kommentera här: