Vilken härlig höstdag med, minst lika härliga, kompisar!

 
Jag har haft en smärre svacka gällande spårandet, och mest ägnat mig/oss åt lydnadsträning, men nu känns det som om vi är på G igen! Tror faktiskt att både Krut och jag behövde ett break efter vårens fullständigt hysteriska spårarbete, inför lägretävlandet. Nu är vi ju, tack och lov, klara med det och hinner andas innan det är dags att ta nya tag....
 
Vårt träningsgäng har berikats med ytterligare två glada nunor, i form av kära Nenette och Werax samt Ingrid (som är ny för oss, men känns perfekt) och hennes kelpie Fix. Jag är ju vän av förändring och ny input lite nu och då, och tycker att det känns jätteroligt med "nytt blod" bland oss andra galningar!
 
Idag mötte vi upp Sofia, Liselott, Jessica och Nenette och hade turen att "få plats" för spår, på Gålö. Alltid lite lurigt när det är jakt och när man är fler än två - jakt"gubbarna" är sällan av det charmigare slaget och är man fler än två, så blir man en grupp, och då gäller andra regler (har dock inte med jakten att göra). Men vi delade upp oss och det hela avlöpte enligt plan. Att man fikar ihop, kan ju ingen bli arg för!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nenette gick ut spår till Släkten-är-värst och jag till Werax, och jag tror att jag drog vinstlotten. Nenette är rätt så ny inom brukset och försvann betydligt längre än jag hade tänkt, och tjoade, när hon väl återvände, att "vad smaaaal jag kommer bli" (hon är van vid ipo-spår)!!!! Alldeles oavsett ev viktnedgångar, så var det rena vinsten för lille Krut och Drakmoster, så vi var nöjda! Hihi!
 
 
Dagens fokus låg på koncentration, varpå apporterna såg ut på detta viset.
 
 
Kruten var först ut....
 
 
....och spårade riktigt bra! Han gick dock över dom två supersmala pinnarna (hade inte heller hittat dom, ska tilläggas), och det är ju en del av själva träningen. Han vindar till och från, och det genererar smärre missar i spåret, vilket i sn tur kräver ännu mer teknikträning. Annars härlig energi och bra tempo!
 
 
 
 
Lite bus är alltid rätt!
 
 
Jaha, sen var det denna bedövande söta mosters tur! Hon närmar sig löp och är, om möjligt, ännu prilligare och busigare än vanligt! Om det inte vore för hennes lätt grånande nos, skulle man tro att hon vore en liten bebbe <3
 
 
 
 
Vissa bara kan, liksom. Drama är en sån! Hon hittar spåret, kör ner nosen och sen bär det iväg. Alla apporter in, inkl dom förtretliga pyttepinnarna (avbrutna grillspettspinnar), bara sådär liksom!!! Hon är en grym ärta, den där lilla Keeponix Drama, och hon har lärt mig massor!
 
 
Werax jobbade super i spåret, och behöver egentligen bara lära matte hur man ska förhålla sig till linan(den där jävla linan, som är så lång och oresonabel)!!!!
 
Efter ytterligare fika, hann vi med ett pass uppletande också. Utan att ljuga, kan man väl säga att det var med blandat resultat! Hahaha!
 
 
 
 
Sofia och fina Butte var inte alldeles överens kring uppgiften...
 
 
Nova körde en högst individuell stil!
 
 
För att inte tala om Svea Långben!
 
 
 
Vad tycker du att vi ska göra nu, matte?! Jag hörde faktiskt inte riktigt vad du sa!!!!
 
 
Blev ju ändå frid och fröjd till sist.... Hihi!
 
 
 
Trots en riktig "mancold", höll Liselott ångan uppe under dagen.
 
 
 
Werax jobbade jättefint i både spår och uppletande, och jag tror att matte nästan fällde en tår! <3
 
 
Uppletande the Bajsolle way! Nädå, han var bara tvungen göra en avstickare innan....
 
 
 
....innan han likom tog itu med själva uppgiften! Älskar Musse Pigg-tassarna!
 
 
 
Elvis och Jessica skötte sig alldeles vanligt och normalt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kruten hade, återigen, en sån där jag-sköter-mig-som det-lilla-ljus-jag-är-dag, och det fanns faktiskt inget att klaga på. Blev dessutom extra roligt eftersom mina, inte alls bittra träningskompisar, skrynklade ihop sina ansikten och sa: Åh, vad roligt att det gick sådär bra nu igen!!!! Alltid härligt att omge sig med ärliga och storsinta människor - och ja, jag älskar er också! Hahaha!
 
En väldigt, väldigt puttrig träningsdag är till ända, Släkten-är-värst drar timmerstockar och jag börjar tina upp efter x antal timmar i skogen. Precis sådär nöjd med en söndag, som man liksom bara kan vara!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Meria, Rozie och Cliff :

skriven

Härlig läsning! (som vanligt)
Puss på er!

Kommentera här: