Krutens MT avklarat!

Igår styrde Släkten-är-värst, Blomgren och jag kosan mot uppfödare Anders, för att invänta årets evenemang, dvs MT för kullen. På plats var redan Marielle, hennes kille Timmy samt x antal mer eller mindre förvirrade hundar. Middagen stod i princip på bordet, när vi anlände, och efter ett par timmars babblande, skuttade vi i säng ganska tidigt eftersom reveljen gick i ottan nästa morgon. Jag menar, varför sova ut ordentligt när det är helg, när man kan släpa sig upp runt 6-snåret....
 
Till min stora glädje, skulle vi hålla till på Knottebo BK. En plats som jag länge velat besöka - huvudsakligen pga av det helt fantastiska namnet! Hur är det ens möjligt att en brukshundklubb heter så?!
 
Krut gick ut som hund nr 3, och som vanligt kände jag mig nervös och visste inte riktigt vad jag skulle/kunde förvänta mig. Många bitar kände jag ganska trygg i, men en del var verkligen som ett oskrivet ark. En sak som dock brydde min hjärna en aning, var att han ev skulle låsa sig vid nåt som inte skulle "vara låst" för stunden, om ni förstår vad jag menar. Ni som tränar med oss, vet ju att det mycket väl kan hända lite nu och då - roligare boll, roligare kamptrasa/stock, roligare jacka osv.....
 
 
Som ni ser, så gick hans och mitt samarbete alldeles utmärkt! Hahaha!
 
 

Skämt åsido: Det gick alldeles utmärkt, vilket jag heller inte trodde något annat.
 
 
 
 
Var fasen tog trasan vägen?!
 
 
Här körde det ihop sig Han tyckte figurraden var jättejobbig, och det tog mycket kraft och energi att ta sig till matte.
 
 
Konstiga, men ganska kul gubbar här i skogarna.
 
 
Dumpen är faktiskt inte så upprörande.
 
 
Holy macarony, vad sjutton är det där?!
 
 
E´ru galen! Tänker du gå dit? Okej, i så fall går jag med....
 
 
Jaså, jaha - ja men dåså....
 
 
 

Var visst nån som sköt, men det skiter jag högaktningsfullt i!
 
Och därmed har vi godkänd mentaldel på korningen, med 407 poäng, enl följande:
 
Samarbete fö: 3
Samarbete tl: 3
Gripa/ta tag 5 m: 5
Gripa/ta tag 40 m: 5
Gripa/hålla 5 m: 3
Gripa/hålla 40 m: 4
Gripa/slita/dra 5 m: 4
Gripa/slita/dra 40 m: 4
 
Förföljande: 5
Förföljande/gripande: 3
Uthållighet: 5
Soc självsäkerhet: 4
Soc nyfikenhet: 4
Soc samspel: 3
Handlingsförmåga: 2
Anpassningsförmåga: 3
 
Koncentration: 3
Avreaktion: 3
Minnesbilder: 3
Rädsla: 3
Aggressivitet: 4
Nyfikenhet: 3
Skott: 5
Imponer/hotbeteenden: 5
 
Sammanfattningsvis kan jag säga att jag, naturligtvis, är nöjd med en godkänd mentaldel, men är något förvånad gällande en del bitar. Trodde t ex inte att han skulle ha så svårt vid figurraden (inte pga av övermod, men att draget till mig skulle överbrygga ev rädslor) eller att ena domaren skulle gå runt med en dinglande keps i näven, vilket såklart fick Kruten att fokusera lite "off the record" vid något tillfälle.
 
Oavsett alla papper och bedömningar i världen, så har ju jag världens allra bästa rottispojk, och nu kör vi vidare mot nya djärva mål! Snart är det nytt år och nya utmaningar!
 
Då vi avnjutit en eminent lunch, passade bästa Marren, Marielle och jag på att köra ett pass lydnad med gänget som väntat i bilarna under dagen. Drama var vansinnigt vild och vacker och busig och snabb och kunde alla moment gånger, typ, 100 och man kan ju inte annat än att skratta åt eländet (hihi)!
 
 Ett par timmar senare, på mörka vägar, blev det ett snabbt stopp på kinan för avhämtning och sen hem. Efter att ha passerat den londonesiska grannen, som hade köpt ben till dom fyrbenta, kravlade vi in i lägenheten, käkade och slockande, dvs inte jag, men Drakis och lilla Krut. Varmt tack till alla för allt och må väl till vi ses igen!
 
Nu turbosovning - imorgon är det träningstävling på klubben....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Husse i Holland:

skriven

Ni är bäst älskar er snart kommer jag hem <3

Kommentera här: