Faktiskt ingenting särskilt alls...

Känner mig så nöjd och glad idag, sådär rent allmänt på något vis. Det är en skön känsla som borde finnas med en lite oftare, tycker jag. Anledningen är nog allt och ingenting, liksom. Har haft en bra vecka på jobbet, där en del "knutar" har knutits upp, och det känns bra! Sambon och jag har "betat av" några måsten, som genererar mer ledig tid på vardagskvällarna och det känns också väldigt skönt. Har nämligen insett att det - som plötsligt - har blivit mars månad och det är dags för tävlingssäsong med tävlingshunden Krut, och det innebär, i sin tur, att det är jäkligt hög tid att sätta sprutt (just Sprutt heter f ö vår nya tvättkorg från IKEA) med allehanda träning.
 
 
Vi har några mål för året - Kruten och jag - som jag himlans gärna skulle vilja lyckas med!
 
Sen blir man ju salig, när man inser att det faktiskt är vår på gång, och det plötsligt är fullt av tillfällen framöver, att hänga med sina hundpolare! Bästa tiden, om ni frågar mig!
 
Idag ägnade jag mig dock åt andras fyrbenta och agerade skrivare i lydnadsklass lll, på Nynäs BK´s första tävling för året. Känns lite som om jag har hittat ytterligare en ny värld, och det är jättespännande! För att inte tala om hur lärorikt det är! Nyttigt att höra hur en domare tänker, vad dom tittar på och hur dom betygsätter - dessutom enklare än att tävla själv! Hahaha!
 
En annan bra sak, var att åka dit i helt egen regi, utan kompis. Pratade med både den ena och den andra, hade hur trevligt som helst och fick dessutom böja på nacken och inse att jag nog har haft lite fel gällande en del -vilket känns "fina fisken". Tur att man inte är mer styvnackad, än man kan ändra sig!
 
På hemvägen passade jag på att storhandla i Nynäs och sen brände jag hemåt till mysiga lägenheten. Under tiden som sambon plockade fram lite ost och kex, passade jag på att "sno ihop" en egen mûsli (husmorspoäng x 1000), och nu tänker jag faktiskt inte göra så värst mycket mer. Imorgon står hundträning a la grande, på schemat, med både spår och ipo, och därefter middag på lokala kinakrogen, tillsammans med Kerstin.
 
 
Har vi det bra, eller har vi det bra?!

Kommentera här: