Och vi fortsätter i samma anda, helt enkelt....

Nu är det visserligen så, att jag har valt att blogga huvudsakligen om hunderiet, men normalt sett så slinker det in en del annat också. Så är det icke denna sommar - tydligen - eftersom vädret inte inbjuder till långa, lata dagar på någon strand och själva måendet inte är på topp - så det blir hunderi, kort och gott. Dock inget som helst fel med det!
 
Igår var det, äntligen får man nog lov att säga, dags för en liten träff med Carolin! Inte en dag för sent, ska tilläggas och som passus vill jag påpeka att mina kära träningsvänner här i Dalom, och jag, måste synka våra semestrar till nästa sommar, för i år har det då sannerligen inte blivit någon ordning med vare sig det ena eller det andra! Fniss!
Med på tåget var även Jessica och Elvis, men vi har ändock hunnit ses en del....
 
Efter lång fikastund i vårt underbara Maud Wester-hus (låter lite som Victoria Secret eller nå´t sån´t), drog vi till skogs, lade spår och körde uppletande.
 
 
 

Spajken var först ut och for såklart som ett skållat troll i rutan. Skållet beror visserligen på att han är en mindre och smidigare variant av t ex Krut, men jag avundas kontrollen. Men vi kommer säkert dit - när lille Krut är typ sju år eller så..... Hursomhaver, så jobbade Spajken jättefint som vanligt!
 
 
Sen var det ju time för det mest kontrollerade paret, ever, dvs Kruten  och jag..... Hahahaa!
 
Skämt åsido, så är jag faktiskt väldigt noga med styrningen av Krut, men det är inte alltid så lätt att lotsa en fullblodsgalning framåt i livet!
 
 
Snacka om ordning!
 
 
 
Än så länge har vi full kontroll, men....
 
 
 
......vad fan händer egentligen sen?! Kan bara säga att jag är fullständigt oskyldig, eftersom jag befinner mig på baslinjen!
 
 
Ska ändå inte vara orättvis - lille Krut jobbade jättebra och matte var mer än nöjd.
 
 
 
 
Känns ändå glädjande att det finns mer galningar - Elvis är ju inte heller riktigt klok!
 
 
Men plötsligt händer det! En sansad, vacker och klok rottisdam (?!) äntrar arenan....
 
 
 
 
Eller?! Näe, Drakis är inte riktigt riktig, hon heller....
 
 
......men jag ser ju ändå hur kärleksfullt jag ler, så fort hon är i närheten! <3
 
Well, well - så var det ju spårdags och Kruten och jag har fasen spårat järnet på sistone! Tacknämligt nog, så hakade Carolin på och fotade dagens arbete.
 
 
Spårstart - samma, samma, samma....
 
 
 
 
 
 

Det värmer ett mattehjärta, då man märker att slitet har gett resultat. Krut spårade jättefint och jag är mycket nöjd med tempot - känns som om det börjar landa i lite fokus - äntligen! F ö så tycker jag ändå att jag är lite snygg i håret - jag som är så missnöjd! Gapskratt!!!!!
 
Efter lunch hos mig, körde vi ett pass lydnad på ridvolten, där jag fokuserade på framförgående och platsliggning. Framförgåendet går väl helt ok tillsvidare och platsen är ju ett strul. Glädjande nog, så valde Krut att krypa en smula dagen till ära (jag hade gömt mig), varpå Carolin kunde korrigera honom rejält. Väntar med spänning på vad det kan innebära.....
 
Avslutade med ett litet spår på sand, till Drakmoster ( avd: Kände mig skitklurig), som hon klämde av på nolltid och sen tittade på mig och undrade om det var allt! Vet ni, ibland känns det inte riktigt som om jag orkar! <3
 
Därefter var det dags att ta farväl av Carolin och Jessica, jag  och fyrbenta åkte hem, grillade, hängde utomhus och självdog runt 22.30-snåret. Idag har vi - återigen - spårat ett varv och nu är det god natt, tack och hej, auf wiedersehn, see you, mate mm, mm, mm
 
 
Vi är snart back in buisness igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: