Nu har jag kommit på njutningen med att rensa!

 Det är ju naturligtvis så det är - det som gör det mysigt att rensa och slänga gamla grejer. Det ska ske tillsammans med barnen, eller dom vuxna unga människorna snarare!!! I tisdags kväll var både Sofia och Adam hemma och gick igenom lite lådor och förråd och fotoalbum och garderober och, ja ni vet, och det var så himmelens harmoniskt och skojfriskt, att jag inte alls kunde begripa varför jag satt här och illtjöt så sent som i lördags.
 
 

Sofia ser alltid lite lätt matt ut när det gäller lillebrorsan...
 
 
.....och alla förstår precis varför! Hur som haver så hittade hon en underbar Barbieklänning som mamsen/mormor sydde för en herrans massa år sen, till min Barbie. Snacka om hantverk!
 
 
Vardag med syskonen Törnqvist (OBS! Gäller både två- och fyrbenta)!
 
 
 
Och nej, jag har aldrig lagt vikten vid utseendet, när jag har uppfostrat mina rara, små ungar - som synes! Hahhaa! Tycker f ö att det är betydligt viktigare att försöka vara en schysst person, bara så ni vet liksom...
 
 

Ibland blir det nästan normalt faktiskt....
 
Det hela underlättades ytterligare av att lille Krut hade full kontroll på en av "sina" tomtar.
 
 
 
Ja, alltså, våra hundar må vara bortskämda, men jag har inte köpt en egen tomt till Krut - det har jag faktiskt inte gjort! Däremot har rottweilerhanen fått en alldeles oemotståndlig kärlek till denna pyttelilla tomte, och letar reda på den oavsett var jag gömmer den. Spänningen är nu olidlig - ska The Tomte lyckas hänga med i flytten, eller kommer han att gå vilse i någon lek med Krut the Rottweiler?!
 
Kvällen avslutades med en lagom rörig middag och nu känns hjärtat genast mycket, mycket gladare! Det blir nog flytt i alla fall, vad det lider!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anette:

skriven

Det är väl det bästa med flytten, att få rensa. Skönt att få gråta en svätt oxå. Jag har gråtit mkt senaste månaderna. Då min flock minskat. Men lycka till <3
Kramis Anette

Kommentera här: