Krut och jag.....

....har, under år 2014, lyckats placera oss som andra bästa lydnadshund inom Östra LO/Afr, vilket jag nog måste erkänna att jag tycker är en smärre bedrift. Med tanke på min fullständiga brist på tävlingsnerver i kombo med Krutens synnerliga skojfriska och rappa framtoning, är det ett under att vi ens har tagit oss ut på tävlingsbanorna faktiskt.
 
 
Nu har vi i alla fall gjort det, och egentligen är jag nöjd redan där. Sen surfade vi igenom lydnadsettan relativt enkelt, efter den dödligt pinsamma debuten, startade ganska tjusigt i klass två, genomled några riktiga bottennapp, gjorde ett vansinnigt stiligt KM och avslutade tävlingssäsongen med att få problem med platsen....
 
Vi har backat bandet, lille Krut håller på att växa sig stor och stark (tror han, alltså), petar i detaljer, höjer kraven och nöter vidare mot nya djärva mål. Sista tävlingen i tvåan lär vi väl pricka in när vi minst anar, ett BH-prov står nog på tapeten samt, naturligvis, en appellstart.
 
 
Det allra viktigaste är dock, att vi har roligt tillsammans, Drakmoster, Kruten och jag!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: