Så blev det både spår och bitarbete!

Idag var det spårtajm tillsammans med delar av ipo-gänget, vilket allt som oftast är väldigt trivsamma tillställningar. Ingen skillnad denna gång heller, kan konstateras - dessutom var vi ganska många och det var också extra puttrigt!
 
Jag var tidigt på plats, och hann lägga mina spår innan resten av gänget dök upp. Fröken Skynda-dig-och-haka-på-för-jag-inte-tid-att-vänta fick ett hyfsat långt skogspår, som kändes enkelt och smidigt när jag lade det. Det gick liksom ganska mycket uppför och det var liksom ganska slirigt bland lera och blöta löv, men det är ju inga större problem - dvs utan hund!
 
Kan säga att med hund, och i synnerhet Drakmoster, var det en helt annat sak! Jag for som en snorloska (ursäkta uttrycket) där bak i linan, halkade och snubblade och hade allmänt dålig kontroll på hela övningen och bad till högre makter att ingen skulle se mig. Det hade inte varit till min omedelbara fördel, så att säga! Nåja, sån´t trams stör ju inte denna spårmästarinna, så när vi landade på plan mark igen, var alla pinnar med in, slutet hittat och allt frid och fröjd.
 
 
Och nej, jag har faktiskt inte alls grävt efter sork. Vad får dig att tro det?!
 
Lille Krut fick ett spår på fält, med ganska många apporter samt en del vinklar. Till min stora glädje, så gick det också riktigt bra! Han har ju en tendens att jobba lite högt till och från, men samtidigt så känns det som om han arbetar fint ändå. Vi nöter på, det gör vi såklart, men jag är mycket nöjd med hans tempo och intresse för spåret.
 
 
F ö så har heller inte han grävt i några sorkhål..... Vilka sköningar dom är!!! <3
 
Anneli och jag höll till vid samma fält, medan resten av gänget var en bit därifrån, och hon och Yla var så söta när dom dansande över ängarna efter lyckat värv! Hihi!
 
 
Ni känner väl till dikten "Hon kom över ängarna vid Sjugare By"?! Detta är den moderna versionen!
 
När vi vara färdiga, skulle vi åka och ta en fika tillsammans - bara passera Jimmy´s firma och låta Sandi prova hans nya heldräkt. Sagt och gjort!
 

Jimmy är verkligen sinnesbilden för en riktig buse! Eller....
 
 
 
 
Det där ger du f-n i, sa Sandi!!!!!
 
 
Det är så roligt att få se Anneli och Sandi jobba, eftersom dom faktiskt förtjänar sin brödföda genom att hålla ordning.
 
Nu blev vi alla så till oss, att vi fick prova, vi också. Jimmy är verkligen fantastiskt tålmodig med sin träningsgrupp, må jag säga, och engagemanget tryter liksom aldrig hos vare sig honom eller Helen! Ni är underbara - bara så att ni vet! <3
 
Jag blir ju alltid så jädrans fånig när jag ska göra något nytt och tror aldrig att vi kan mm, mm. Döm av min förvåning....
 
 
 
 
 
 
.... när lille Krut tyckte att det var jättekul och bet hårt och fint! Jimmy berömde hans bett och uppvisade små märken i armen, varpå vi alla log och tyckte att Kruten hade jobbat bra! Hahaha, vad är det för märklig hobby man har egentligen?!
 
Därefter följde i rask följd:
 
 
Valpen Playboy, som inte är så värst mycket valp längre......
 
 
.....Karma......
 
 
....och slutligen Werax.....

 
.....alltmedan Bastian badade sig fram genom samtliga vattenpölar inom synhåll!
 
Alltså, jäkligt roligt att få prova, även om skyddsärmen känns mer aktuell - i alla fall i vår värld! Vid det här laget var jag tvungen att rycka ut och handla lite, varpå jag inte hann med fikat. Å andra sidan, så hade jag suttit och glott med min termos medan dom andra spårade, så det var inte hela världen.
 
Tack, snälla, rara ni, för en härlig dag - vi ses på tisdag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anneli Molin :

skriven

😂😂😂❤️😜👍 så härligt roligt du skriver fick mej några härliga skratt nu kram å tack

Svar: Tack och bock och vad bra att du fick lite skoj en stund! Det behöver du! <3Kramar
Lena Törnqvist

2 Maritha:

skriven

*FNISSAR HÖGT*
Hade mer än gärna sett dig som snorloska efter drakmoster :D
*skrattar* Åt bilderna på släkten är värst, de är ju för roliga ;)

KRAM

Svar: Det tror jag säkert att du hade velat! Men nånstans så får jag väl inse att uttrycket "man blir som man umgås" stämmer.... :)Kramar
Lena Törnqvist

Kommentera här: