Och så gick det lite uppåt igen!

Efter att ha känt mig lätt stukad efter förra tävlingstillfället, då Krut körde ett gäng moment på egen hand, var det idag tajm för nytt försök. Har nött ännu mer på fokus samt tränat på inkallning, dvs man kommer när matte ropar - inte när man själv bedömer det lämpligt och så lite annat, bara för att liksom. Om sanningen ska fram, så känner jag mig rätt så mätt på träning för tillfället och jag har en stark känsla av att tävlingshunden känner ungefär detsamma... Vi vill ha sommarlov nu och bada och ha oss i Furudal!
 
Idag var det Lidingö BK som förärades med ett besök, glädjande nog i sällskap med Lena och Mixa dessutom. På plats var naturligtvis Anita (hon hänger ju en del där om man så säger), och hon var tävlingsledare för oss. Det kändes både tryggt och puttrigt att ha en "kändis" med på plan! Tack för både ditt och ert trevliga omhändertagande!
 
Jag hade verkligen tagit fasta på detta med "uppstyrning" och idag visade det sig fungera riktigt bra. Och i och med att det kändes fint, så blev inte jag så nervös osv, osv, osv. Ni vet, dominoeffekt...
 
Platsen 10 p
Fritt följ 9 p (lite ojämn position)
Läggande 9 (dk vid uppsättande)
Inkallning 10 p
Rutan 10 p
Apportering 10 p
Hopp 9 p (dk - han hade funderingar på att flyga vidare så att säga)
Fjärren 0 p
Helhet 10 p
 
Summa: 174 p
 
 
I och med nollan på fjärren, kände jag mig bombis på ett andrapris - igen - så jag slog nästan frivolter när vi kom tvåa med ett förstapris! Rättare sagt, jag började nästan gråta och kramade domaren (som såg lätt förvånad ut) i ren och skär lycka! Och inte blev jag mindre glad för alla fina komplimanger heller......
 
Ett stort grattis, dessutom, till Lena och Mixa som vann dagens tävling!
 
 
Det är detta som hägrar!
1 Nenette:

skriven

Fan vad stolt och glad jag blir över er, ni är så j-a grymma!!!! G R A T T I S till 10000000

Svar: Hihi! Tack gulle du!Kram
Lena Törnqvist

2 Lena och Märta:

skriven

Stort Grattis till eran 2:a plats idag.
Förstår att du blev lycklig.

Jag har inte några tävlingsnerver alls, så tävlandet har jag lagt på hylla.

Svar: Tack Lena, det värmer gott! Och du, ang tävlingsnerver - det har inte jag heller men det funkar bättre och bättre. :)
Lena Törnqvist

3 Björne:

skriven

Grymma ni är <3

Svar: Tack älskling! <3
Lena Törnqvist

Kommentera här: