Är nog lite glad i min familj!

Det har verkligen varit en mysig helg - lugn och skön och med massor av puttrigt umgänge med sambo, hundar och avslutningsvis, även liten mamma, Sofia och Adam. Känner mig harmonisk och påfylld a la grande!
 
Imorse drog den cyklande sambon iväg, äckeltidigt, på en träningstripp, medan jag tog mig en sovmorgon, tofflade runt hemma, fikade och chillade i största allmänhet. Jag har alltid en lätt känsla av leda under sån´a stunder, men faktum är ju att det gör nytta för vilopulsen.
 
När sambon sen återvände hem, var han så gullig och hängde med ut till Vissvass för lite hundträning - vilket uppskattades i mängd! Skulle egentligen ha spårat med ipogänget, men vi fick inte "till det" med logistiken, men det duger minst lika bra med det som nu blev!
 
Björn lade spår till Drakmoster i skogen och jag gick ut ett appellspår till Kruten. I väntan på dessa, blev det lite lydnad på åkern, och vet ni - det kändes som om det var alldeles för länge sen sist!!! Krut var vildare och vackrare än någonsin tidigare och dom kommande tävlingarna känns obehagligt nära i tid, om man så säger!
 
 
Okej matte, nu kööööör vi!!!!
 
 
Ordning, fokus, lugnt och stilla - snälla, snälla Krut!
 
 
Ser ju ganska bra ut på bild, men han går på klorna, tränger och kör ut rumpan. Lätt hund att samla ihop - not!
 
 
Vår nya akilleshäl - tjuva på inkallning = jäklar i min lilla låda, om du springer innan jag har ropat!
 
 
 
Han satt där han skulle, jättefint, men ordet lagom är fortfarande inte uppfunnet tydligen....
 
 
Tjatmomentet rutan....
 
 
Fin apportering.
 
 
Men visst, han försöker verkligen lyssna sitt allra bästa, Kruten! Det syns ju klart och tydligt här!
 
Sen var det Dramas tur, och nog kan man väl tycka att hon borde kunna ta det lite jäkla lugnt, med tanke på att hon faktiskt fyller 6 år imorgon, men inte då!
 
 
Börjar med dubbelstuds in i fortposition!
 
 
Sen går det i typ 3000 framåt....
 
 
Hahaha! Stegförflyttning med fördröjning....
 
 
.... men nu så!
 
 
 
Fullständig fokus vid fjärren och sen....
 
 
.....kommer belöningen!
 
 
Som sagt, imorgon fyller denna lilla vildvittra 6 år!
 
 
Och unge herrn har ju uppnått den aktningsvärda åldern av 2 år. Lite karl börjar det ändå bli av åbäket!
 
Efter att ha avnjutit kaffe under trivsamt småsnack, skildes sambon och jag åt för spårarbete med varsin jycke. Drama hade, som vanligt, spårat superbra och husse var stolt som en tupp. Gällande Krut, så undrar jag om ändå inte ipospårandet har dragit sitt strå till stacken. Han spårade väldigt noggrant och fint, plockade apporterna med härlig attityd och höll ihop jättebra! Vad roligt, säger jag bara!!!!
 
Efter snabblunch hemma, plockade jag upp sonen och fräste till mamma för fika tillsammans med henne och dottern. Skulle bara stanna en stund, men det blev flera timmar under en massa babbel och bubbel och skratt! Det har verkligen varit en riktig må-bra-helg tillsammans med nära och kära! Nu kör vi en vecka igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: