Böldpest - förlåt, bältrosnytt!

Har påbörjat en ny bana inom bloggeriet, nämligen "hur sjuk är du".... Visst låter det oerhört spännande? Jaja, det blir som det blir med det - vill ändå plåga er med dagens hälsostatus. Det är ju ändock min blogg!
 
Efter ett natt, som har tillbringats stående på alla fyra varje gång jag skulle ändra sovställning, slog jag upp mina bruna ögon, och konstaterade att det ena icke fungerade (undanber mig skojiga påpekande kring ämnet). Det var nämligen fullt upptaget med att ha bältros över hela ögonlocket, och hade följaktligen ansökt om semester.
 
Sambon tittade, häpnade och log sen, och undrade varför jag såg ut som en kines alternativt hamster. Kan ju inte svara på det, så då sa han bara: Har ju aldrig varit sambo med varken en kines eller hamster förut, så det är väl ok! Messade sonen och undrade om han kunde rasta Släkten-är-värst efter praktiken, och sent omsider fick jag ett svar: Menade du igår?! Jag är så tacksam för min förstående och stöttande familj!
 
Många timmar senare, kunde jag i alla fall kravla upp ur sängen och kände mig hyfsat stadig på benen, för att ta en stilla promenad med dom små grynen, Drama och Krut. Storkällan var ett bra alternativt - inga kottar, stubbar eller stenar som ställer till problem - bara slät och fin asfalt, som inte kräver att man behöver lyfta sina fötter så mycket. Passade utmärkt just denna dag.
 
Mission completed och eftermiddagen har tillbringats i lugn och ro i den förbannade soffan! Vet ni, jag tycker verkligen inte om "lugn och ro" - det är skittråkigt! Hoppas på ytterligare bättring imorgon och att jag kan se världen med två ögon istället för bara det ena!
1 Leena Björk:

skriven

Hej Lena hoppas att du snart blir bra jag minns att Micke botade sin bältros med en hel flaska Whisky och hävdade bestämt att det var därför den försvann, inget jag rekommenderar men om du är hågad så varför inte. Krya på dig

Svar: Hahaha, Leena, skulle aldrig våga mig på att dricka en hel pava whiskey och kan därför inte svara på om Micke har rätt i sitt påstående eller inte! Men ett glas har jag provat, och det funkade sådär!Kramar
Lena Törnqvist

2 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Krya på dig Lena!

Svar: Tack Sussie!Kram
Lena Törnqvist

3 Pål:

skriven

Käraste Lena, av din hälsoblogg har jag nu lärt mig att man ska gå på slät asfalt när man inte är på topp! Att du inte testar lite gurkor eller varför inte lite aleo vera på det dära ögat? Soffor är ju tyvärr bara mysiga när man verkligen vill sitta i dem. Ingen bra film hemma? Kram på dig Lena!

Svar: Käre Pål, du hajar grejen ser jag.... Just sett bra film = Blues Brothers (galet rolig humor), soffan används huvudsakligen när jag verkligen längtar, använder dock ej gurkor men avnjöt en whiskey igår (i hälsosyfte naturligtvis). Ang asfalten så beror det mer på ryggen än den psykiska hälsan.... Hahaha!Kram på re´själv, Pål!
Lena Törnqvist

Kommentera här: