Men hej, är såååå glad att ni finns kvar!

Bloggeriet går verkligen uselt för stunden, men så blir det ibland, och ni vet på ett ungefär varför.... Nåväl, jag har i alla fall anslutit mig till sambon på landet, efter mycken vånda ska tilläggas. Man får nya lärdomar hela tiden, och den senaste är, tveklöst, att bedöma när det är okej att åka iväg, trots att liten mamma ligger på sjukhus. Men efter ett tungt vägande antal intygande om ett stabilt läge och en diger besökslista, valde jag ändock att tillbringa midsommar och nästkommande vecka i Furudal, med min semestrande sambo. Tack och lov, faktiskt!
 
Som vanligt händer det något med mig är jag kommer till Dalarna! Det är något med luften och omgivningarna och människorna, som gör mig lugn, nöjd och glad!
 
 
Kan denna vy eventuellt spela in?!
 
Tillbringade en jättejätteputtrig midsommarafton tillsammans med Jessica och Uffe, där vi inledde dagen med sökträning för hela hundgänget.
 
 
Krut ut - i samma lagom avvägda fart som alltid.....
 
 
.....och Drama in i ungefär ganska lika fart!
 
Efter en stunds "skilsmässa" på eftermiddagen, möttes vi igen och tillbringade resten av dagen/kvällen med sill och färskpotatis, nubbe, grill, eldkorg, kaffe med jordgubbar och glass osv, osv. Helt enkelt, hederlig svensk midsommar när den är som bäst!
 
 
Kallt som f-n var det, men det var det värt!
 
I övrigt har vi lagt ner en del tid på hemmafix, ni vet, klippt gräs, trimmat, planterat någon blomma och påbörjat en trall. Det kommer att bli kanoners när det är klart!
 
 
Detta kommer definitivt att sätta stopp för Släkten-är-värst´s "stigbygge" i alla fall!
 
 
Del 2:
 
Eftersom datorn och jag inte var kompatibla häromsistens, så har det hunnit hänt grejer under tiden. Förutom dom vanliga trevligheterna här i Dalom, så har mamsen blivit sämre och hunnit åka SÖS t/r ett par gånger på alldeles för kort tid.
 
Stackars, tappra dottern har funnits vid hennes sida mest hela tiden, och jag är nu på hemväg med tåget. Sambon och Släkten-är-värst blir kvar några dagar och försöker njuta av sambon´s näst sista semestervecka för denna sommar.
 
Som sig brukar i kämpiga stunder, visar det sig ofta vilka som bryr sig "på riktigt" - och så även nu. Är så himmelens tacksam för erbjudanden om skjuts, middag, besök hos mamsen och hjälp att ringa samtal hit och dit, så ni anar inte! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: