Spadag på Dalecarlia (och lite caféspaning)!

Johorå så att, idag har vi minsann varit på spa, sambon och jag! Jag vet att det är något udda att köra något sån´t mitt i den svenska värmeböljan, men det var en present från fina dottern och svärsonen, så det var liksom bara att köra på. Dessutom kändes det helt ok att lämna beloved Furudal för några timmar....
 
Vi hade blivit hänvisade till caféet för kickstart med lunch, och var som två barn på julafton. Vad spännande, undrar vad vi ska äta för gott osv, osv. Var dessutom utsänd "spion" för Vidablick´s räkning, med ev inspirerande affärsidéer som främsta mål.
 

Fantastisk utsikt, som på så många andra ställen i Dalarna. Dock sätter jag ett extra plus på Vidablick, som är ganska svårslaget!
 
 
 
Det var dit ner vi skulle, efter den njutbara lunchen! Den som väntar på något gott osv....
 
 
 
Jag är ju lite svag för en känsla av gammalt, även om detta var gammalt i ny tappning, och det kändes helt okej att käka en smarrig lunch på detta härliga ställe! Dvs, ända tills vi kom till cafédisken - vilken besvikelse! Där fanns några halvdana smörgåsar och typ två olika sallader att välja på.... Under skeptiska ordalag, tog vi varsin sallad, som jag är övertygad om att någon av barnen i klassen hade kunnat gjort betydligt bättre, och satt mest och svor på den fina veranden. Alltså ytterligare plus till Vidablick! Blink, blink!
 
 
Lunchens huvudnummer - det lilla biet (?)!
 
Under bister stämning, rullade vi vidare ner mot spa-anläggningen, jäkligt beredda på att vara världens mest gnälliga kunder. Vilken tur att det blev helt tvärtom då!!!! Anläggningen var jättefin, vi blev ytterligt väl mottagna och njöt av några underbara timmar i allehanda bassänger och pooler.
 
 
 
 
 
Trodde att spa var liktydigt med att bli en ny människa, vilket tydligen inte gäller mig. Först fick jag slag och tänkte att, detta foto lägger jag aldrig ut - men sen insåg jag att det är ungefär ni alla ser mig (det är bara jag som tror att jag påminner om..... tja, kanske inte Angelina Jolie precis, men ändå)! Jag är dock väldigt snäll, vill jag påpeka! Fniss!
 
För min personliga del, avslutade jag den totala förnedringen i detta icke komfortabla Lena-land, i duschen tillsammans med skådespelerskan Cecilia Ljung. Vet att hon spelar teater i Tällberg under några sommarveckor och var alldeles fasligt språksam under vår gemensamma duschsejour (för tydlighetens skull - i varsin dusch). Hon pratade på om sommar och värme och rekommenderade hotellets dusch- och hårvårdsprodukter, allt medan vi stod där som gud skapade oss. Jag är inte starstrucked, konstaterar snarare bara att detta är en alldeles vanlig händelse i min värld. Ungefär detsamma för dottern, som sprang ihop med Michael Nyqvist hemma på gatan i Årsta, en förmiddag, som undrade över en gatuadress...
 
Tog vägen hem via Rättvik och shoppade lite smått och gott, innan vi återvände till vårt allra bästa hus. Jag tror att Släkten-är-värst också hade njutit av en "mellandag" med lite chillande, för dom såg rysligt nyvakna ut när vi anlände hemmet. Det får bli en cykeltur, lite middag och tidigt hopp-i-säng idag, tror jag.
 
Imorgon väntar en sväng till Vidablick, för min del, medan sambo och hundar har lite annat för sig.
 
 
Och ang Vidablick kontra caféet på Dalecarlia, så har jag konstaterat att Vidablick leder med sisådär 100 - 1, eller nå´t sån´t.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: