Hallelujah moment!

Åh, vad mysigt att få sätta sig och blogga efter en lyckad träningsdag. Man ju tycka att bloggen uppdateras riktigt dåligt periodvis, och så är det ju. Men samtidigt vill jag känna inspiration, lugn och harmoni - annars kan det kvitta, liksom...
 
Som alla vet, så har jag ju bytt skola, vilket innebär att jag helst vill lägga mig klockan 19 på kvällarna (vilket jag nästan har gjort också) - men jag har även sparkat igång lite med hundträningen efter sommaren. Bara att konstatera att det är något som kallas "färskvara", det där med träning, för maken till ringrostiga hundar har väl sällan skådats! Och Krutens spårarbete vill jag helst inte prata om, men det har jag ju gjort i alla fall - och det var, typ, obefintligt för någon vecka sen.
 
Nu har jag varit lite flitig under veckan, och spårat ett antal gånger - med högst varierande resultat (huvudsakligen jäkligt mediokert i alla fall), och idag var det dags att dra iväg tillsammans med Liselott och Svea, för ytterligare träning. Liselott var dessutom fylld av nya idéer och tips, eftersom hon var på spårkurs förra helgen, och det tackar vi lite extra för!
 
Krut fick två spår på fält, där jag hade råkoll hur spåret gick. Ett med en apport plus slut, och ett med fyra apporter plus slut. Drama fick ett knöligt och bökigt skogspår och Svea ett appellspår, även det på fält.
 
 
Finfina spårmarker breder ut sig....
 
 
....och Svea undrar hur jäkla länge man egentligen ska behöva vänta?!
 
 
 
 

Väl ute ur bilen, gjorde Svea ett superbra arbete!
 
När det var lille Krut´s tur, var spänningen nästan olidlig. Skulle han spåra eller skulle han göra något helt annat?! Förstår ni vilken ångestvärld jag befinner mig i, egentligen!!! Hahaha!
 
Nåväl, spår nr 1 bestod av både "ris och ros". Han vindade en del, men spårade dess emellan riktigt bra = glad matte! Spår nr 2 gick han som en gud - i alla fall väldans nära! Jobbade jättefint och fokuserat, jag riktigt hörde hur nosen arbetade, och med svansen i topp. Så sjukt härligt att se att veckans träning har gett resultat!
 
 
Bildbevis - även om det är lite långt bort..... Hihi!
 
 
Älskade Kruten <3
 
Sist ut var Drakmoster, och hennes spår var inte att leka med. Skogskullen såg så himla gullig och inbjudande ut, med det var bara lur. Det var fullständigt nerlusat med grenar, ris och sly och vi snubblade fram - rättare sagt - jag snubblade fram, Drama hade stenkoll!
 
 
 
 
 
Hon är grym, hon Drama! Ju större utmaning, desto bättre arbete, och så var det verkligen idag!
 
 
Världens vackraste Drakis <3
 
Avslutade denna lyckade träning med budföring med hela gänget, vilket också gick kanoners, och sen fortsatte jag en sväng förbi mamsen (som förresten är på väg hem igen), innan vi landade hemma. Är så himmelsens nöjd med Släkten-är-värst, dagens träning och sällskap. Mer av den varan, tack!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: