Snacka om lyxliv!

 
Just bombas ni alla med mina underbara, ljuvliga, fantastiska dagar tillsammans med hundar och vänner. Det är säkert några som suckar och säger: Har människan inget annat liv överhuvudtaget - och er kan jag i alla fall trösta med att, jodå, men umgänget med Släkten-är-värst med "tillbehör" är, tveklöst, det roligaste jag vet!
 
Att starta morgonen tillsammans med en god vän, i strålande sol och vacker natur, kan ju liksom aldrig bli fel i min värld....
 
 
 
....eller?!
 
Efter utlagda spår, körde vi lite uppletande. Och den här gången hade jag koll på Krutens spår i kombo med just uppletandet - det var nämligen ett ipospår som hägrade denna dag, och korv som ledstjärna! Inga höga näsor då inte!
 
Och vet ni - angående just uppletandet så kör jag bara ett sammelsurium av foton. Det var inte det vassaste  arbete vi skådat, Annika och jag, men efter lite si och lite så, så fick vi i alla fall tillbaka dom utlagda grejerna. Hihi!
 
 
 
 
 
Liten Drakmoster var definitivt "dagen efter" och gjorde det hon skulle, men absolut inte mer!
 
 
 
Elin, däremot, var helt vild och plockade föremål som aldrig förr! Sötlök!
 
 
 
 
Grabbhalvan jobbade faktiskt också ganska bra.....
 
 
 
 
Och så kära Basse, som hade lämnat hjärnan hemma just denna lediga dag.... Men ibland så - ibland glimmade han till, gullet!
 
 
 
Efter många goda skratt, var det dags för spåren. Krut gjorde helt ok ifrån sig - kändes att vi övade på samma grej igår!
 
Drama var flitig som vanligt, missade en apport men annars rubbet med in! Basse gjorde sitt och Elin letade efter mig - och hittade mig (tack och lov) dessutom!
 
Efter ett dopp i det blå, skildes Annikas och mina vägar åt för denna dag, och jag fräste upp till SÖS och min hyperpigga mamma. Jag är inte religiös, men den här gången känner jag mig benägen att tacka både den ena och den andra för mamsens hälsostatus! Vi i familjen är lite bleka sen tidigare i år och är i stort behov av lite vila och stabilitet, så är det....
 
Tro nu inte att jag åkte hem efter detta - nehej då! Jag åkte vidare till Hanveden, där jag mötte upp Erica och Luke, för lite råd och dåd inför lydnadsklass lll. Tro nu inte att jag har drabbats av storhetsvansinne, för det är inget för mig. Däremot så gillar jag framförhållning bättre än överraskningar....
 
Erica är ju lugnet personifierat och jag tycker så mycket om henne! Lugnt och sansat, lotsade hon mig genom dom nya momentens djungel och Krut passade på att charma skjortan av även henne. En sann charmör är han, Kruten, men poängen är ändå att han verkar greppa vad saker och ting handlar om! Tack Erica och hoppas att vi ses snart igen!
 
Tusen timmar senare, ungefär, kom vi äntligen hem och nu händer inte ett endaste smack - faktiskt!
 
 
God natt jord!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Peter:

skriven

Vilken härlig och fartfylld dag i solen. Livskvalitet :-)

2 Björn i Misano :

skriven

Vad fint ni vekar haft det <3 saknar er puss B

3 Bara anna:

skriven

Härliga hundar, de förgyller livet!
Kram

Kommentera här: