Klart man vill träna hund, när det är såhär mysigt!

Går fortfarande på rosa moln efter gårdagens tävlingsresultat, och undrar om det möjligen syns på mig, hur stolt och glad jag är?! Det kanske är ett litet svagt skimmer runt min person, som liksom strålar och glittrar lite diskret... Jaså, det tror ni inte. Nåja, det känns i alla fall så i hjärtat!
 
Innan gårdagen, hade jag påbörjat ett blogginlägg som jag inte hunnit avsluta. Nu ändrar jag inriktning på det inlägget, och väljer istället att tacka bra träningskompisar! Det är liksom ni alla, som gör att man vill hålla på som man gör! Utan all hjälp, skulle man ju "stå sig slätt" och det skulle inte vara hälften så roligt!
 
För någon vecka sen, hade t ex  Bitte, Annika och jag en toppendag ute på Gålö, som jag inte har sagt ett ord om! Skäms på mig! Vi fräste iväg på förmiddagen, laddade till tänderna med hundar, termosar, korvar, grillar, bullar mm, mm, mm. Fattades egentligen bara vårt urtjusiga tält - som grädde på moset, liksom. Till saken hör, att jag och Släkten-är-värst liftade med Annika, så ni förstår ju ungefär hur det såg ut i hennes bil.
 
Dagen gick i bruksets tecken, och vi tränade så det rök ur öronen! Det var spår och uppletande för hela slanten, för alla sex (Bitte hade med sig en inlånad Scott) jyckarna.
 
 
Kul att ha med en tax på träningen - det hör verkligen inte till vanligheterna!
 
Slyngeln aka SpindelTarzan aka Dåren aka Krut, fick sig äntligen ett ängsspår (jag kan verkligen inte skryta med vårt spårfokus på sistone, om man så säger)! Det var ganska rejält blåsigt i kombo med torr mark, så jag lät spåret ligga sisådär 45 min. Det var nog ganska klokt...
 
 
 
Under tiden, så körde Krut liggträning på sitt "lagoma" sätt, tillsammans med Annika.
 
 
 
 
Hursomhelst så kom vi iväg ganska bra och Krut spårade periodvis riktigt fint - framförallt så jobbade han hela tiden! Jag är nöjd, med tanke på spårkonditionen...
 
 
....men ännu nöjdare var förstås Krut!
 
 
Krut lever i en värld, där han är övertygad om att alla älskar honom! Och det finns det ju vissa som gör såklart!
 
 
Lilla Draken fick ett liknande spår och krummelurade ungefär som hon brukar. <3
 
 
Snyggt spårarbete, alla apporter in och sen bara wiiiiiheeeee - liksom!
 
 

Det ska vara lite klass på luncherna, när man tränar hund.
 
Efter lunchen var det dags för lite uppletande på den däringa åkern. Jag känner mig som pånyttfödd, eftersom Drama plötsligt är pålitlig och söker av rutan som vilken hund som helst. Tidigare har hon ju tappat all självkontroll och sprungit åt alla håll och kanter, vilket onekligen har försvårat inkallningen. Därför har jag enbart tränat raka skick ut i rutan och tillbaka. Uppenbarligen har det gett resultat och hon jobbar som det lilla underverk hon är!
 
 
 
 
Krut såg och lärde från förarsätet.
 
 
 
 
Blev utsläppt och gjorde precis som moster!
 
Det jag gillar bäst hos både Krut och Drama, är deras diskreta framtoning. Dom märks nästan inte alls = blåljug!!!!!
 
 
Och så lite Basse och belöning, efter spårslut!
 
 
Bitte och Frazer har just kommit iväg på sitt spår.

 
 
 
Ovanstående två foton tycker jag säger en hel del, om hur kul man har, när man tränar hund!
 
 
Och avslutningsvis, Krut och Basse poserar!
 
Tack så himmelens mycket, Bitte och Annika, för denna härliga dag! Glada skratt, roliga hundar och en grillad korv eller två, gör en dag fantastisk - helt klart!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 ankan:

skriven

Tack för TOPPEN DAG♥

Kommentera här: