Nog rullar det på, alltid!

Det är precis det som händer just nu - att livet rullar på! Det är inte så att det är stressigt eller så, utan bara fullt med roliga grejer! Och det måste väl anses positivt att jag inte har tid att hänga vid datorn, även om det innebär lite färre blogginlägg?!
 
Helgen tillbringades i Dalarna, tillsammans med sambon, Släkten-är-värst och liten Felicia. Vi hängde lite på höstmarknaden - i envist regnande - och därefter höll vi oss mestadels i Furudal med omnejd. Eldade, åt gott, fotade, babblade och bara hade det bra!
 
Gällande just fotandet, så kan jag knappast ta åt mig eventuell ära och berömmelse. Felicia tog ca 750 bilder, där det finns en mängd som är superfina! Delar med mig av några - varav jag åtminstone är "skyldig" till ett fåtal...
 
 
Felicia och Drama myser på tjejers sätt....
 
 
.....medan Kruten mer kör på "all in" på något sätt. Inte helt lyckat i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla ovanstående foton har Felicia tagit - jag tycker att dom är underbara!
 

Fotografen in person!
 
Väl hemma igen, har hundträningen rullat på så in i vassen. Det är så sjukt roligt att äntligen ha den tid och möjlighet, som krävs, för att hinna med hundarna på det vis jag vill, och det hela blir inte sämre av att jag besitter två rediga brukshundar att arbeta med! Drama jobbar naturligtvis på, precis som vanligt, och lille Krut går liksom från klarhet till klarhet.
 
Igår körde jag lydnad - i min "ensamhet" - innan styrelsemötet hos Ann Sofie, och vi hade så himla kul, Släkten-är-värst och jag! Både två är ju som stöpta i samma form och det riktigt lyser om dom, när det är dags för aktiviteter. Sån´t väcker ju gnistan hos vilken trögis som helst, och man vill liksom bara hitta på mer och mer roliga grejer tillsammans!
 
Idag fick jag en oväntad och glädjande förfrågan, från Eva och Cazper, om det månne fanns tid att ses för lite träning?! Naturligtvis fanns det det, och vi sammanstrålade på Fornudden efter jobbet. Något senare anslöt även Annika och vi körde lite lydnad tillsammans, hela gänget. Cazper tyckte att han var väldans charmerande och läcker, vilket både Drama och Elin försökte ta ur honom ganska omgående. Drama faktiskt mer handgripligen, vilket aldrig har hänt tidigare! Nåja, ingen skada skedd och vi hade urtrevligt tillsammans!!! Ser redan fram emot fredagens sammankomst!
 
Efter detta, fräste jag och Släkten-är-värst direkt vidare till Nynäs BK, för veckans IPO-träning för Kruten. Idag var det dags för SpindelTarzan att köra med skyddsärm, vilket tydligen gick finfint. Han jobbade helt korrekt vid byte/försvar - följde med bra då figgen rörde sig, och skallade jämnt och fint då han stod still. När han skulle bita, så gjorde han det också bra! Alla log, berömde och var glada, så då är jag också glad! Det är verkligen otroligt roligt!
 
Nu är det god natt och hej som gäller, ses snart igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: