Fyllde ju år för en tid sen....

.....och det firades alldeles lagom diskret med frukost och paket på sängen av älsklingen och därefter lydnadsträning på klubben tillsammans med Carolin och Gunilla. Carolin hade varit så gullig och tagit med sig fika och en ytterst försynt gåva....
 
 
Titta bara, vilka fina bucklor jag fick som present!!!!! Nåja, nu var det ju inte riktigt så - förstås - men fikat är sant! Pokalerna är Carolin´s vandringspriser som, dessvärre, måste återlämnas inför nästa tävlingssäsong. Jäkligt duktiga har dom varit, hur som helst, hon och Spajken!
 
 
 
Jag vet minsann att Carolins hjärta alltid har klappat lite extra för fröken Fiol, trots att Fiolen råkade bita hål i hennes tumme, för några år sen....
 
Födelsedag eller inte - hundarna måste få sitt - så vi körde igång efter kaffet. Gunilla var först ut med Elton, och, som vanligt, så gick han så fint, så fint!
 
 
 
 

Finns inte mycket att klaga på, där inte! Skitbra jobbat, Gunilla!
 
Därefter skulle Carolin och jag kasta oss över momentet Framförgående, tillsammans med tävlingshunden Krut! Jag är så glad och tacksam för alla kunskaper som mina träningskompisar besitter - det vill jag verkligen poängtera. Som när Annika skulle visa mig hur hon har tränat in sin fina apportering med Basse, t ex. Efter en stund, kunde Drama inte apportera alls - vilket hon annars är väldigt duktig på....
 
 
 
 

Jag väljer att låta bilderna tala för sig själva! Ömsom vin, ömsom vatten kan man sammafatta det hela med - men ibland gick tävlingshunden precis som han skulle! Hahahhaa!
 
När det var Spajkens tur, hade sambon kommit cyklande och fokuset på träningen kom dessvärre av sig en smula. Men lite såg jag allt, och det såg bra ut, det!
 
 

Spajk är samma glada skit, som Krut - härligt med sån´a hundar!
 
Eftersom Drama fått sin del av träningskakan, redan tidigare på morgonen, var vi klara där och sambon och jag fräste vidare för ett par timmar på Vidablick. Som vanligt så himla trivsamt och puttrigt, att det är en ren fröjd att fixa mackor på löpande band. Det har blivit ett väldigt lyckat hopkok av sympatiska och intressanta människor, så det är svårt att slita sig därifrån!
 
Kvällen tillbringades med förberedelser inför resan - bara skojigt, alltså! Vi hann såklart med en god middag också, innan det var dags att hoppa isäng. Vi har några mil framför oss! :)
 

Sandöbron vid Höga Kusten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Carolin:

skriven

Ja, fröken Fiol o jag har ett fint förhållande :) Inte alla som bitit hål i Fru Ordförandes tumme!

Å kan inte Krut framförgående efter dendär dagen så kan han iaf inte skylla på oinspirerade tränade, för entusiasmen var det ju inget fel på!

Det var en härlig dag!

Kramkram

Svar: Kan bara instämma! Puss och kram fru ordförande
Lena Törnqvist

Kommentera här: