Skridskoprinsessans återkomst!

Efter en livlig och rolig dag på jobbet, var det underbart lyxigt att komma hem vid två-tiden. Solen strålade och det gnistrade så vackert, och dessutom hade jag den fantastiska turen att ha en sambo som jobbade hemifrån! Raskt som sjutton, fixade vi en kaffetermos och fräste iväg till isen, för motion av hundar och människor.
 
Idag var sambon gullig och använde sina fötter, så att jag kunde ägna mig åt att träna långfärdsskridskor i lugn och ro. I jämförelse med söndagens premiärtur, gick det rent lysande, om jag får säga det själv. Körde bara ner i typ två "fåror", men stod inte på öronen trots att det kändes väldigt nära en flygande "trippel fluppel" vid båda tillfällena.
 
Det enda som hände, egentligen, var att jag gjorde en kraftig landing då jag blev påsprungen av Släkten-är-värst, som kom skenande bak-och-fram i ca 270 blås. Anledningen att dom sprang bak-och-fram, var att dom just hade fajtats om dagens leksak och inte hade full kontroll på kropparna. Såklart inte helt ok, men sån´t som händer....
 
 
Ett lätt stukat finger och en mindre kotförskjutning i ryggen senare, smakade det superbt med en fika! Jag känner mig extremt stolt och nöjd med dagens insats och planerar redan för större utmaningar. See you!
1 Anette:

skriven

Ååååå vad jag blir avis.... Jag vill oxå gå ut på isen och låta hundarna slänga hjärnan en stund. Och fika sitter aldrig fel. ;)
Kramis

Svar: Häng med ra´ nästa gång! Fast det är klart - det blir ju inte riktigt lika mysigt, eftersom vi plötsligt ska hålla reda på 7 hundar.....Kramar till dig från mig
Lena Törnqvist

2 Björn:

skriven

Det såg riktigt bra ut älskling :)

Svar: Hahaha, menar du innan eller efter jag gjorde praktvurpan?! Tror att du ser mig genom ett allt för rosa skimmer, raring....Puss
Lena Törnqvist

Kommentera här: