Sköna, njutbara dagar!

Hade ju sån´ enorm tur, att jag kom på benen alldeles lagom till min lediga start på sportlovsveckan! Halleluleja, säger jag bara! Inledde måndagen med ridhusträning på Blåkulla, tillsammans med Anna-Karin och Peter. Snacka om lyx att få köra en hund i taget och ha ett helt ridhus att "bre ut sig i"! Såklart körde "värdparet" sina hundar, men det blev gott om tid för mig också.
 
Krut fick sig en "genomkörare" i lydnaden på nästan en timme, och efter det gick ögonen typ i kors på lille herrn. Det blev en del nötande i fotgåendet (som glädjande nog hade gått framåt sen sist), ställande, läggande under gång, inkallning och det alldeles nya, underbara momentet "framförgående". Det gick väl hyfsat efter en stund, men där finns mycket, mycket att träna på. Annars tycker jag att han gick riktigt fint, SpindelTarzan!
 
Peter var snäll och lät Drama bita lite i ärmen och så lite lydnad på det, så var även fröken Fis nöjd. Eller, rättare sagt, fröken Fiolsträng, som vi har döpt om henne till. Det är sprunget ur Dramas look när vi är ute och promenerar, då hon alltid vill framåt, alltid är på G, alltid har koll på läget. Passar henne ypperligt, faktiskt!
 
Efter detta superputtriga, åkte vi hem till värdparet ovan, där jag fick värma upp med en latte och efter det hamnade jag och min bedrövliga rygg på Peters massagebänk. Det muttrades en del om att det var det värsta han sett osv och sen - sen åkte nålarna fram!!! Jag höll på att börja gråta alt svimma, men det löste sig riktigt bra - både för mig och ryggen. Lite massage efter akupunkturen satt som smort och jag längtar redan till återbesöket i helgen, eftersom det börjar liksom stelna till sig igen redan nu.
 
Nu kan man lätt tro att dagen var slut i och med detta, men icke! Tillbaka till Tungelsta efter den goda omvårdnaden, och blev bjussad på sen lunch/tidig middag av bästa Kerstin. Det var alldeles för länge sen vi hann sitta och tjabba i lugn och ro!!! Tack Kerstin!
 
Igår, tisdag, enades jag med mig själv om att bara ta det lugnt och inte vara så jädrans ambitiös, så jag tog med mig fröken Fiolsträng och SpindelTarzan på en tur till Gålö Havsbad. Det var både mysigt och avkopplande!
 
 
 
 
 
 
 
Har svårt att tänka mig något mer öde än ett havsbad på vintern! Blev extra glad över informationsskylten som hänvisade till hundbadet samt talade om var man får vindsurfa. Hade ju brädan med mig i baksätet....
 
 
Fröken Fiol - eller var det Viol kanske?!
 
 
Lilleman och hans eviga knaprade - på än det ena än det andra.
 
På kvällen var vi trötta och nöjda, och jag passade på att toffla runt och prova kameran litegrann. Den är ju så vansinnigt fin och har liksom funktioner som jag inte riktigt har kommit på ännu....
 
 
 
 
 
 
 
Middagen står och puttrar. Kycklingfilé med vitlöksklyftor, tomat, bacon och rödlök. Faktiskt inte alls så dumt!
 
 
Alltså, den här snubben kan konsten att njuta!
 
 
 
 
 
 
 
1 Kerstin:

skriven

Det är alltid lika trevligt att träffas Lena! Att bara umgås utan att det är så "svårt". Hoppas att du kan hitta något hörn till fotot av Lillkrutte. Vi måste lura upp dig på Alba någon dag också! Kram Kerstin

Svar: Precis så är det, Kerstin! Lille Krut har redan hamnat på första parkett och du behöver lura mig så mycket för att komma ut på gemensam ridtur!Kramar
Lena Törnqvist

Kommentera här: