Födelsedag, hockeymatch och vårens första dopp!

Det har varit en - minst sagt - fartig, men också väldigt trevlig helg! Sambon har fyllt år, vi har ätit sjukt god middag på kinesisk restaurang, vi har hängt med hundarna, varit i Globen och tittat på matchen mellan OS-laget från -94 och kändisgänget! Vi har inte varit sunda och nyttiga och vi har inte sovit 10 timmar per natt - men roligt har vi haft!!!
 
Orkar inte vara så värst spirituell just nu, men bilderna talar sitt tydliga språk. Häng med och kolla hur puttrig helgen har varit...
 
 
 
Frukost på en halvhyfsat vårpimpad uteplats samt Drama-mys med favoritgrannen Tino.
 
 
Ser ut som om Tigger är på besök i ett varmt och soligt Grekland....
 
Var såklart tvungna att göra något kul med hundarna, så det blev lite bus av olika slag.
 
 
Lite husse-sök var populärt! Trodde att både Drama och Krut skulle bryta benen av sig av bara farten!
 
 
Krut känns igen på sin oerhört intelligenta uppsyn!
 
 
Bästa födelsedagspresenten måste väl ändå vara lite kärlek från fröken Fis!?
 
Passade på att träna lite platsliggning, medan jag preparerade några tallar med godis. Kanske inte så "bruksigt", men hundarna tycker att det är roligt och näsorna används flitigt.
 
 
Typ gladaste släkten - ever!!!!
 
 
 
Lite som att leta påskägg...
 
Så småningom "landade" vi i en solig glänta, där vi öppnade en ytterligt dyr flaska vitt vin (typ 180 spänn), som sen avnjöts i halsande form, då sambon glömt glas, tillsammans med varsin ölkorv (där den ena var så stark att den knappt gick att äta) - allt under hundarnas mysiga mumsande på varsitt tuggben. Det är väldigt typiskt vårt liv, ska tilläggas..... Minns fortfarande, mycket väl, helgen i Sandhamn, då vi skulle grilla korv och inte fick fart på engångsgrillen - varpå korven käkades kall!
 
 
Alltid något!
 
 
Har ni sett så fin han börjar bli?! Och ligger självklart på den medhavda picnic-filten!
 
 
Lilla hjärtegrynet har förstås badat i en gyttjepöl....
 
Väl hemma igen, svimmade Släkten-är-värst omgående, och sambon och jag fräste vidare till en otroligt charmig kinakrog på Söder. "Fyra små rätter" syntes inte till överhuvudtaget och vi åt så gott att det var helt fantastiskt!!! Rekommenderas mycket varmt, kan jag säga!
 
 
 
Glada?! Såklart, det är ju superlyxigt att gå ut och käka en lördag, sådär lite apropå.
 
 
 
Kinakrogen "En ful och en gul" var det bästa ställe jag har ätit på, på mycket, mycket länge! Gör heller inte ett dugg att Söders små träkåkar utgör bakgrund...
 
 
Varsin Dry Martini medan menyn noggrant läses.
 
 
 
Typ världens godaste vårrullar!!!!
 
 
Sambon käkade dumplings - och vilka dumplings sen!
 
 
Min lilla, enkla varmrätt. Tigerräkor i någon underbar sås, medan...
 
 
.....sambon avnjöt någon gudomlig, men stark entrecote.
 
 
Återigen har Björn lyckats inom fotofronten...
 
 
Här brassas det käk!
 
 
 
Glad sambo på väg till Globen och Hockeymatchen. Mötte upp Annika och Andreas innan för en öl.
 
I detta kommande tomrum, såg vi alltså matchen mellan OS-laget -94 och kändislaget Theme Impossible. Anledningen till att jag inte har några foton, beror på att jag var tvungen att lämna kameran vid informationsdisken då vi kom. Kändes väldans hemligt må jag säga - tänk om dom visste att kameran mestadels är fulladdad med bilder på två små rottweilers! <3
 
 
När det var dags för hemfärd, inträdde jakten på den försvunna bilen. Annika och Andreas ledde expeditionen.
 
 
 
Såklart hittades den kära Volvon, och efter lite roddande med hundprylar (har gjort exakt detsamma själv, då jag har kört kollegor lite nu och då), kunde chauffören andas ut och vi fraktades, tryggt och behagligt, hem till dörren. Det var jäkligt skönt, Annika - tackar!
 
Och så denna söndag:
 
Vi har slappat, umgåtts med både varandra och dom fyrbenta - och skönt har vi haft! Björn och Drama tog en rejäl tur med mountainbiken, medan Krut och jag vandrade genom skogarna och njöt av våren.
 
 
I väntan på hopp över hinder.
 
 
Suddigt, men hoppar gör han - SpindelTarzan!
 
 
Phiu, det är varmt att flänga och fara över tallar och granar.
 
 
Jag älskar våren!
 
 
 
Mötte upp sambon och fröken Fis för en fika och lite badande.
 
 
Till min stora glädje, så verkar det som om Krut också blir en badnymf! Jag gillar verkligen hundar som badar - det är så himla mysigt - och lillebror var otroligt nyfiken på vattnet. Ramlade naturligtvis i ett antal gånger...
 
 
Söta rottisrumpor! <3
 
 
 
Plötsligt dök det upp en skitarg svan, som Krut ville bekanta sig med. Efter visst krångel, fattade han att det inte var läge och drog till matte, dvs mig. Lika genomtänkt som vanligt, han,Kruten.
 
 
Det var urmysigt att rulla bland "vitsippor och blå viol" efter ett kyligt dopp i Långsjön.
 
Det har varit en underbar helg tillsammans med familjen och i goda vänners lag. Det är fyra trötta människor, som hälsar godnatt och sov gott!
 
   
1 Carina:

skriven

Ja det låter verkligen mysigt, alltihop. Och så trevligt att se fröken Thörnkvist lite uppklädd;)
Och så himla typiskt med snordyrt vitt vin som halsas tillsammans med lite ölkorv. Hahaha! Jag skulle hellre hänga med er än att sitta på fina krogen:)
Kram!

Svar: Ja, det var en underbar helg - även om jag inte var så värst jättesprallig igår (söndag)... Och du är HJÄRTLIGT välkommen att hänga på vid tillfälle!Kramar
Lena Törnqvist

2 annika ljungeld:

skriven

jag förstår att de va lite TRÖGT på söndagen, som man bäddar får man ligga haha......men trevlig va de<3

Svar: Hahaha, så kan det vara. Dock cyklade den överförfriskade sambon en rejäl runda med Drama dagen efter - nästan tapperhetsmedalj på den, tycker jag! Men, som sagt, trevligt var det!
Lena Törnqvist

Kommentera här: