Och livet går sin gilla gång....

Det är inte utan att det är lite körigt att hinna blogga regelbundet, samtidigt som jobbet, hundarna och livet, rent allmänt, pockar på uppmärksamhet. Det är ju ingen konst att sitta i ett sommarvackert Dalarna och vara spirituell, men lite klurigare i ett höstmörkt Tyresö....
 
Hursomhaver, så rullar det mesta på - sådär som det brukar - men ändå liksom inte. Det är mycket mer att göra på jobbet den här hösten, eftersom vi har tagit emot ett 70-tal, för oss, nya 1:or, och dom är det drag i kan jag säga! Timmarna på jobbet går i ett flygande fläng och någon direkt tankeverksamhet är det inte tal om. Tur att man har många års erfarenhet, så man kan jobba en del på "känsla".... :)
 
Sen är det ju alldeles nytt att ha tre hemmavarande hundar i kombo med yrkesliv. Nu är det inget jag klagar över, för det fungerar alldeles, alldeles utmärkt - mycket pga att Krut är en alldeles ovanligt trevlig liten snubbe, som inte ställer till några större problem. Det tackar vi för!
 
Östra LO har hunnit med två dagars mentaltester, som gick jättebra, samt en hel dag i Kungsträdgården - som ni ju har läst om. Om tre veckor är det dags för en rallylydnadsdag, där alla är välkomna att anmäla sig. Ni kan göra det direkt till mig eller på Östra LO:s hemsida.
 
 
Drama och jag tränar rally på Härjarö.
 
Sambon kuskar runt i Europa till och från, med sitt jobb, sonen går i plugget och annars mullrar han mest runt härhemma och dottern och Xtra har flyttat till egen lägenhet.
 
För egen del tränar jag mycket hund och det är så himla kul! På tisdagsförmiddagarna brukar vi hänga på Stockholm Södra och träna lydnad. Först blir det förstås prommis med hela gänget och därefter hinner jag med ett lydnadspass med Drama. Vi har börjat träna på stegen och det är svajigt men roligt. Kommer säkert att gå bra, bara hon lär sig att ta det lite lugnt.
 
Vid 10-snåret är det dags för Anna-Karins drillning av mig och Krut. Senast var det dags att ta ett steg i kombination med fotkommando. Det var svårt, sa Krut, och förstod först inte alls. När jag lade till ett litet ljud, hängde han dock på - en gång! Nästa gång lockade jag med lite godis och se - då gick det så bra så! Just nu är vi inne i en fas där jag snubblar över honom så fort jag säger "fot".... Vi började även träna på "stanna" och det var också svårt - för matte! Jag har ju alltid sagt att det är något fel med min koordinationsförmåga, och nu blev det sådär tydligt igen. Det var ett elände att både säga "stanna" och kasta godisbiten samtidigt!!!!
 
Idag på lunchen hann jag sammanstråla med Emma för lite träning, där Elsa och Drama spårade och Krut körde lydnad en kortis. Elsa och Krut jobbade fint, men Drama var slarvig. Hon är skendräktig för stunden och inte alls samma rappa tokfia som hon brukar, vilket märktes tydligt just då.
 
Nu ikväll har jag hunnit med ett litet pass tillsammans med Annika och då såg, å andra sidan, lydnaden riktigt fin ut. Tränade snabba lägganden och ställande med båda ungdomarna (dvs D och K) och det gick jättebra.
 
En bit in i oktober väntar en träningsdag tillsammans med Krut´s uppfödare och några fler valpköpare och det ska verkligen bli superskoj!
 
Nu måste jag banne mig hoppa isäng, så natti natti på er, alla!
 
1 Carolin:

skriven

Härligt att se att ni lever!!!
Hör av er när du har vägarna upp till Dalarna! Kanske vänstervarva lite mer krut 11 november???
Kram på er!

Kommentera här: