En helt vanlig torsdag

Har ju börjat jobba kl 8.00 - 14.00 sen i tisdags och det är ju onekligen en riktig lyxtid för en hundägare! Känns även roligt för mig personligen (ifall nu någon undrar), då jag är i samma klass hela tiden och får en mer samlad arbetsdag.

Nåväl, idag lyckades jag då komma iväg när jag slutade - vilket hittills knappt aldrig har inträffat - och styrde kosan direkt till Erstviksreservatet. Gjorde en Björn och bytte, helt sonika, om till hundkläder på parkeringen - dock lite diskretare än vad sambon brukar vara. Därefter gav vi oss iväg ut i skogen på lite upptäcksfärd eftersom jag hittade en halvny skogsväg.

Passade även på att köra uppletande i ett av skyddsvärnen med hela hydet och det var både lyckat och roligt! Att Drama jobbar asbra är ju ingen hemlighet och skyddsvärnet är ju perfekt läge att låta henne jobba fritt. Elsa var osedvanligt pigg (just gällande uppletandet alltså) och körde full rulle kanelbulle under hela arbetet. Kul att hon är så himla fräsch! Krut måtte ha legat på lagring sen sist, som en gammal ost ungefär, för idag kunde han knappt bärga sig och väntade på sin tur, under protest, med ständigt viftande svans! Älskar verkligen hans härliga, godmodiga humör! När det blev dags för arbete, skenade han ut i värnet så det stod härliga till, och plockade in varendaste grej utan problem. Superskoj!

Nu har vi finbesök av dotter och prinsessa (alltså Xtra), och det blir visst pizza till middag, sa sambon. Det är nämligen det bästa dottern vet! <3

Kommentera här: