Elsas 10-årsdag firades....

....som sig bör på en sätesgård från 1600-talet! Det var visserligen inte planen från början, utan firandet skulle ske i form av lydnad och spår vid en liten mikroklubb på Färingsö, tillsammans med dotter, Susanne och Anneli. När Sofia och jag kom dit, så stötte vi ihop med två synnerligen trista personer, bortsett ifrån det redan trista regnet, som väldigt klart och tydligt, meddelade att detta var privat och vi fick vackert avlägsna oss från platsen. Det kunde vi såklart göra, utan att dom behövde ta ifrån tårna, men när dom dessutom hade lagt beslag på min snitsel, ilskande jag till, stannade bilen och hämtade den. Liten hämnd är också hämnd! Asgarv!
 
Well, well - efter rådslag med Susanne, som ju är boende i trakterna, styrde vi kosan mot Skytteholms Gård, där vi landade och kände oss hemma och väl till mods. Stora,härliga gräsmattor där vi kunde köra rallylydnad, lite skog för uppletande och perfekt läge för grillning, precis vid vattnet.
 
 
Elsas födelsedagspresent - Ralph från Irland! Hon blev jätteförtjust i dotterns nytillskott!
 
Vi traskade ner mot vattnet, där vi "slog läger" och satte sen upp en rallylydnadsbana. Ironiskt nog så har ju Sofia och Susanne hamnat på samma rallylydnadskurs, och är såklart "heta" på att träna! Det tog dock en stund att liksom komma iordning, med tanke på alla jyckar, ryggsäckar, grillar osv, osv, osv.
 
 
Alla, förutom Elsa på väg! Var nu hon är?
 
 
Jahaja! Värsta bilden, men så sjukt rolig - om ni frågar mig! Snacka om att kuta!
 
 
Och här kommer dom! Otroligt att paviljongen inte rullar ner i sjön av farten...
 
 
Elsa och bedårande lilla Ralph!
 
 
Hahhahaha! Gissa om Sofia hade det körigt! Meningen är att det ska bli ett foto, men det gick sådär.
 
 
Så! Nu sitter i alla fall Elsa och Krut ordentligt vid "baslägret".
 
 
Dottern har sina pygméer i snöre.....
 
 
....och Susanne kan äntligen sätta fart med träningen!
 
 
Snyggt (eller kanske inte just snyggt), men bra jobbat!
 
 
Här ser ni liten Frejja, 8 månader, i egen hög person.
 
Sofia körde naturligtvis rally med Xtra, vilket självfallet fungerade alldeles utmärkt. Kursledaren har sagt till henne, att nu är det faktiskt dags att gå ut och tävla - så vi får väl se! Tyvärr hann jag inte fota, eftersom jag var barnvakt åt ohyran Ralph samtidigt som jag skulle sköta kameran. Som tack bet han mig i fingret, men det var inte mycket att skryta med, när man är van vid rottisar. :)
 
 
Sen var det ovan nämnda Raffes tur....
 
 
....och än så länge är han mer i luften än på backen, men det där fixar Sofia snart till!
 
Själv körde jag banan en gång med Elsa, mest på skoj, eftersom det faktiskt var hennes alldeles mest lediga dag idag. Krut fick sig också en "omgång", men det var lite samma där. Jag har inte för avsikt att träna rally med honom i nuläget och lägger därför inte ner så stort allvar just där just nu.
 
 
 
Men att vi har kul, är det ingen tvekan om!
 
Däremot körde vi ett uppletande efter korvgrillningen, och där tycker jag verkligen att han är förvånansvärt med på noterna. Vi borde vara i en inlärningsfas (vilket vi såklart är, till stor del), men det känns som om Krut har fattat just den grejen hyfsat bra redan nu. Roligt är det i alla fall!
 
 
Matte, matte, titta vad jag hittade!
 
 
Visst är den vansinnigt tjusig!?
 
Sammanfattningsvis så hade vi en galet puttrig dag i vacker miljö, med härliga hundar och glatt och språksamt sällskap! Jag hoppas att vi kan få till fler sån´a här spontana dagar, för det är oftast dom som tenderar att bli sådär alldeles extra mysiga!
 
 
Äta ute smakar alltid så jäkla gott!
 
 
Småfolket tar sig ett dopp.
 
 
Mälaren i ett grått dis. Duger dock som utsikt i alla fall!
 
 
Efter många timmar, tog vi våra trötta och nöjda hundar på armen och drog oss hemåt. Säga vad man vill om hunderiet, men det är både sunt och friskt för kropp och själ! :D
 
 
1 susanne:

skriven

Tack för en underbar dag:) Så nöjd med både träning och umgänge. Att få gå din exelenta bana Lena, om och om igen och nöta är mitt sätt att få in något!!!Fast jag undrar endå ibland över mitt dåliga minne:(
Dagens höjdpunkt var ju Elsa så klart<3

Svar: Du ser, Susanne, det gick ju lysande - så fort du själv trodde på att det skulle gå! Vi ses snart igen!Kram
Lena Törnqvist

2 Emma:

skriven

Låter som en underbar dag. Hoppas vi kan få till nån träning snart nu när jag är klar i Karlsborg. Kram.

Svar: Det var det! Och jag bara VÄNTAR på att du ska bli klar med ditt!Kramar
Lena Törnqvist

3 Jessica:

skriven

Alltid lika roligt att läsa din blogg, sitter och ler hela tiden fast man läser om griniga människor och kan inte låta bli att fundera vad som är deras RIKTIGA Problem är :-/ för inte är det glada hundmänniskor som är det EGENTLIGEN. Härlig dag fick ni i alla fall. KRAM ❤

Svar: Kul att jag kan glädja dig!Kram
Lena Törnqvist

4 Kerstin Olsson:

skriven

Vilken fin nosmuff Elsa fick i födelsedagspresent (första bilden)Nu kommer hon inte att frysa i vinter! Ni verkar ha haft en bra dag - jag vill också hänga med vid tillfälle!

Svar: Du är MER ÄN VÄLKOMMEN nästa gång!Kram
Lena Törnqvist

5 Ingela:

skriven

Vilken dag ni ser ut att ha haft!!!! hade gärna varit med själv men jag kan inte vara på två ställen samtidigt, tyvärr!! ;-)
men vem vet kanske går det att hitta någon dag då även jag kan!!
Underbara bilder och Elsas lycka över hennes alleles egna present går ju inte att missta sig på!! :-)
Krama henne ordentligt från mig så hoppas jag på samsynkade scheman någongång framöver!

Svar: Det är en brist hos dig, detta med att inte kunna befinna sig på fler ställen samtidigt. ;)Vi samordnar nästa gång.
Kramar
Lena Törnqvist

Kommentera här: