Mun-mot-mun-metoden utövas flitigt just nu!

Det är inte i närheten av så roligt som det ev låter! Det handlar enbart om att blåsa liv i min arma, stackars blogg som drar sina sista flämtande andetag efter brist på "näring", dvs nya inlägg. Det har varit fullt ös - medvetslös hela den här veckan i kombo med hastigt uppkommen Medelhavstemperatur, som inte har inbjudit till speciellt mycket hundträning.

Jag startade i alla fall veckan mycket föredömligt med en 4 km promenad i rask takt, tillsammans med hela gänget hundar, på Alby Friluftsgård. Därefter kämpade jag på i utegymmet en rejäl stund, innan vi åkte vidare mot jobbet (även om det nu var bara jag som bidrog till uppehället och inte dom fyrbenta).

Tisdagen såg snarlik ut och på onsdagen körde Bitte och jag lite Dog-After-Work och möttes upp vid Långsjön efter jobbet, med alla hundarna och en pava vin.



Tycker att den här bilden är så härlig på Elsa! Älskar hennes grånande päls och hennes busiga uppsyn!



Liten, liten borderterrier i den stora, stora sjön!



Allas vår clown, Drama, kör sitt race - som vanligt!

   

Bitte och nybadad Frazer njuter i värmen.

Det var helt underbart att sitta där vid sjön nån timme, medan hundarna fick svalka sig och vi njöt av ett glas rött. Bra slut på en bra dag på jobbet, helt enkelt. Synd bara att natten blev så tokig, eftersom jag var tvungen att skena ut med nödig Drama ett gäng gånger och därmed inte sov särskilt mycket och dubbel-därav vaknade med världens migrän på torsdagsmorgonen. Blev dessutom tvungen att ställa in spårträningen med Annika....

Ingen bra dag blev det alltså, men som tur är har man ju två schyssta, vuxna ungar numera, så dom tog sig an missförstådda Elsa, Drama och Xtra under em och kväll så vi kunde avsluta dagen med en mysig middag tillsammans. Blev för övrigt ganska fnittrigt, eftersom vi snart ska presenteras för Sofia kille, och det känns lite pirrigt.

Nu är det i alla fall fredag kväll och lugnet vilar över familjen Cirkus. Det känns bra och jag kommer inte att bli långvarig ikväll, kan jag säga! :D

Kommentera här: