Friskvård när den är som bäst!

Inleder med att säga att jag satt i ungefär 2 timmar igår em/kväll och bloggade om dygnet på Härjarö. Sen lyckades jag med bragden att hitta en fullkomligt främmande knapp på tangentbordet, och raderade hela sk-n!!! Då var jag alldeles för trött, för att ens bli arg, utan hoppade isäng istället - med en lätt uppgiven känsla... Nu är det ny dag, ny morgon, och jag provar igen. En bloggerskas liv är inte lätt, om någon trodde det - titta bara Kissie, Paow och allt vad dom heter.... ;)

Nåväl, friskvård stod på schemat i fredags och friskvård blev det! Bitte och jag styrde våra fullpackade bilar mot härliga Härjarö (ska förresten föreslå det som slogan) och allt var verkligen på vår sida. Ett ledigt dygn låg framför oss, solen fullkomligt strålade och värmde och allt var liksom bara toppen. Bitte blev dessutom precis så förtjust i stället och miljön, som jag hade hoppats, och det är såklart också ett stort plus.



Stugorna skymtar genom Äppellunden.



Vår lilla stuga, där vi var tvungna att kånka ut lite möbler för att kunna äta lunch i solen.



I avvaktan på resten av käket.



Såhär tight bodde brudarna och jag, vilket är fullkomligt naturligt för Elsa och Drama (så även för mig). Dom fybenta reser alltid furstligt i den här familjen - men så slår dom sig till ro också, oavsett boende.

Innan lunchen passade gänget på att spänsta loss lite bland äppelträden. Ja, dvs Drama egentligen, eftersom Elsa helst av allt ville rulla i gräset och njuta av värmen.



Alltså, det är inte lätt, med denna människa till syrra...



Okej, okej, jag ställer mig och trycker till henne rejält, så hon äntligen ger sig!



Då blev det såhär istället! Elsa försöker få sig en kelstund med Bitte, medan Drama har ett stadigt grepp om hennes ena bakben. Tro mig, det är något Elsa är väldigt van vid! Går även att dra ut hennes kind ungefär en decimeter eller så... Frazer ser på - något avvaktande - eftersom han är mer för lite mjukare tjejer. :)

När vi hade käkat lunch och tagit oss en öl/cider, var det dags att packa väskan med lite fika och bege oss på en tur längs Mälaren. Jag förstår inte att man, varje år, fascineras så över vårens ankomst! Jag är lika fri och lycklig varenda gång man kan gå ut i bara en tjocktröja eller en fleece, sitta på en berghäll i värmen mm, mm. Tänk, vilken tur att man bor i Sverige, egentligen, med årstiderna. Jag skulle bli tokig om det alltid var kallt, varmt, ljust eller mörkt.



På väg...



Som den gentleman han är, så bär Frazer vår packning.



Vilken underbar utsikt det är på det här berget!



Vacker Elsa, 9,5 år.



Mälaren och Blåhäll. Ganska mycket is kvar ännu.



Miss Piggelina in person! Drama, 4 år.



Fortfarande Mälaren såklart, men med öppet vatten.



Riktigt roligt att kunna lägga in ett normalt foto på mig själv och rottorna. Sambon är inte bäst på att fota, så det brukar ju bli rätt så suddigt...



Bitte och Frazer myser.



En sovstund är aldrig fel - särskilt inte när solen värmer så skönt!

        

Båtbryggan, en av alla fina gångvägar, Härjarö Gård samt Grindstugorna.

När vi kom tillbaka hem, drabbades jag av mitt akuta behov av att stänga ögonen en liten stund - och det måste man väl ändå få göra när det är Friskvårdsdag! Vet dessutom att Bitte småslocknade i soffan en liten stund. :)

     

Förslag på olika sovstilar!

Sen var ju tanken att vi skulle ut och lägga spår eller nå´t sån´t, men det kändes inte så aktuellt. Hundarna drog timmerstockar så taket skakade och vi var sådär alldeles lagom mysiga och mossiga. Istället fixade vi potatisgratäng, sallad och grillade pepparbiff och halloumi. Mumma!



Här ser ni Första Grillmästaren iförd dagens outfit - kallad Våga Vara Ful! Som bas bär jag en rosarandig onepiece, ovanpå det en limegrön fleecejacka - skön att kunna dra på sig när det är lite svalare på kvällarna. Som "grädde på moset" har jag vita fusk-foppatofflor med blommönster. Lätt att hoppa i när man ska gå på stranden eller, som här, sitta på asfalten och grilla.

Kvällen avlöpte i fullkomligt, optimalt mys som ni ser här nedan.



Drama får smaka lite kex, som ni ser.



Gråa, söta Elsa väntar på sin tur.



Ojdå, här väntar båda på samma tur.



Frazer får äntligen komma fram till matte!

Jag kan lova att vi sov som små prinsessor denna natt!


Söndag den 24 mars:

Vaknade som små rosenknoppar efter en god natts sömn, svullade i oss rena hotellfrukosten med bacon, ägg, juice, kaffe osv och tog sen tag i hundträningen. Med den fantastiska miljö som vi hade runt omkring oss, var vi liksom bara tvungna att köra rallylydnad!



Här kunde vi verkligen frossa loss på en både lång och trixig bana! Skitroligt! Vilka ytor! Annika, du hade älskat att vara med! Ingen snö såg vi heller... ;)



Fröken Spjutspets och jag på väg till start.



Rolig, rolig hund att träna med! Kontakten är kanon!



Finfin front och finfin kontakt - igen!



Vänta matte, jag kommer runt som ett skott!



Koner? Ser inga koner, ser bara matte....



Jag tror faktiskt att hon skrattar.



Självklart belöning efter denna prestation! Tack Drama!



Elsa har en något annan inställning till lydnad - även om rallylydnad är liiiite roligare än den vanliga...



Men med godis går det mesta galant!



Vi tränar bakåt, vilket Elsa är super duktig på!



Äntligen rör tanten på sig och genast blev det roligare! Kära Elsa, trösta dig med att du nästan jämt gör som du vill och tack för att du ändå ställde upp! <3

  

Ett par kuliga skyltar.



Avslutar med en störtskön bild på Frazer som ska ha tag i sin boll!

En miljon tack till Bitte för ett så trevligt, mysigt och avkopplande dygn! Du är en riktig pärla att umgås med!




1 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Vad roligt det är och läsa dina bloggar. Jag blir så glad av att läsa det du skriver.

Hälsn Sussie

2 bitte:

skriven

Vilken fin berättelse om våra dagar på Härjarö och bilderna blev ju toppen. Super tack för iden.

Kram bitte

Kommentera här: