Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända....

Jag älskar när det blir flyt i hundträningen - och det är precis vad det är just nu! Vi är verkligen inne i ett stimm, med bra träningskompisar, regelbundenhet och gott om tid. Me like!!!

Idag har vi kört rallylydnad "på riktigt" - med skyltar, banor, överlyckliga hundar mm, mm. Jäkligt roligt, jäkligt avspänt och jäkligt lyckat. Flitiga Bitte har naturligtvis skrivit ut skyltar och plastat in på hemmaplan, och idag kom det verkligen väl till pass. Att köpa ställ till skyltarna kostar multum och är inte alldeles lätt, men vad gjorde det idag. Det gick ju alldeles utmärkt att trycka ner dom i den lilla snö som finns - och så var saken klar (åtminstone för den här gången).



Överstechef Annika bläddrar bland skyltarna och försöker hitta på en så kämpig bana som möjligt.



Jaha, titta bara hur nöjd hon ser ut!





Några av momenten, som krullar till hjärnan litegrann innan man har förstått det hela.



Sötnöten Xtra sitter som en liten staty medan matte kutar på...



Uppenbarligen nöjd förare!



Fiskar dom eller vad sjutton pysslar dom med? Näe, avslutar förstås med lek och hopsamling av koppel.... :)



Min Sofia i den bleka vintersolen.



Bitte och Frazer håller fint tempo in i 270 graders svängen.



Den där jädrans tysksvängen är inte att leka med...



Men slutet gott - allting gott!



Drama och jag har samlat ihop oss för ett koncentrerat varv på banan. Får väl se hur det går?!



Snygg front såvitt jag begriper.



Dessa svängar....



....det gäller att hålla tungan rätt i mun (eller i rätt mun, kanske - vad vet jag).



Nämen, vilken härlig tur - vi träffades ju igen!



Nu är vi på samma nivå igen. Vad skönt!



Här kommer den älskade bollen...



Visst har vi roligt, matte?! Och jaaa, det har vi verkligen!



En överladdad Basse går "hoppande fot" bredvid Annika.



Nu händer det grejer....



Det här är plättlätt och så himla kuligt!



Jag kan hoppande kryp också! Charmigare hanhund får man ju leta efter... <3



Sofia anmälde sig som friviillig att köra Elsa på hennes livs första rallylydnadsbana. Startklara!



Mycket lek, godis, skratt och peptalk! Ser underbart ut!



Ligg - i snön! Elsa som egentligen hatar när det är kallt om magen...



En mycket snygg front av dotter och hund.



Sofia klappar om Elsa, samtidigt som hon spanar in nästa moment. Proffsigt, tycker jag!



Ah, favoriten tysk.....




....svängen! Både hund och koppel och sväng på rätt ställe. Jäkligt bra jobbat av er båda!



Yeeees!!!!! Partytime!



Och här gav kameran upp, men hann i alla fall få med en bild på Annika och bästa Elin!

1000 tack, tjejer, för en riktigt, riktigt rolig träningsdag. Det känns så spännande att träna något som är alldeles nytt, utan att för den skull låta påskina att man är fullärd inom brukset eller lydnaden - vilket man antagligen aldrig blir. Men det var många år sen jag ägnade mig åt något som var som en vit fläck på kartan - faktiskt söket på Marma och det är ungefär 6-7 år sen jag, Berta och Elsa var där. Då var det tappra Nina Brander som fick stå ut med mitt fågelholkansikte. Jag minns än idag att jag faktiskt inte förstod ett endaste dugg av rutor, skick, lösrullar, tomslag osv, men numera kan jag hantera det med hyfsad kontroll. Man lär alltså så länge man lever - vilket känns tryggt. :)





1 bitte:

skriven

Tusen tack för härlig dag! Ser fram tills nästa gång

2 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Ni verkar ha haft en härlig och rolig dag:-)

3 Eva Werther:

skriven

Härliga bilder och ni verkar ha jättekul när ni tränar. Jag är grymt avundsjuk på att du kan ha en så stor härlig "rock" på dig ska jag ha det när jag tränar hund ser inte min hund mig. Kanske ska gå tillbaka till stor hund så man inte behöver fundera på kläder när man ska träna.

4 Anette:

skriven

Hallå i fina vintervädret! Ja, det ser så tokigt ut när man ser det i bilder;-). Men ni ser ut att ha det himla roligt;-) Och så är det kul att se Annika, Sofia o Bitte oxå:-P



Kram på Er

5 Pia:

skriven

Vilka härliga bilder på duktig dotter och hund!! Ni ser verkligen ut att ha hur kul som helst :)) TOPPEN <3

6 Ingela:

skriven

Heja Sofia!!

proffsigt träna två hundar på hög nivå samtidigt! Övertygad om att du skulle kunna tävla dem bägge två också, vilket engagemang! Där ligger du i lä Lena ;-)

Kram!!

Kommentera här: