Underbar måndag med Xtra, Lloyd och tillhörande mattar.

Sofia är hemma på sportlov, vilket vi gillar "a lot" här hemma! Inte för att vi har sett särskilt mycket av henne och Xtra, men vi vet i alla fall att hon befinner sig i Stockholm och det känns bra! Igår fick jag, hur som helst, äran att träffa Lilla Nåden (dottern), barnbarnet plus kompis Sofie och hennes lilla übersöta borderterrier-valp Lloyd!!!!



This is Lloyd in person! Så sjukt gullig att man bara tuppar av.



Om jag spelar död så äter hon förhoppningsvis inte upp mig...



Asså shiiit, dom är ju två!!!!! (Notera snusk-Dramas svans - hon är i höglöp, den lättsinniga damen.)



Okej, jag börjar med att charma den ena.....



.....så övergår jag till att sno pinnen från den andra. Trodde han ja!!!!

På det hela taget skötte sig både Lloyd och brudarna sig alldeles ypperligt och hade faktiskt riktigt skoj. Tyvärr fick ju Drama hålla lite lägre profil eftersom hon"satt fast", men Elsa hade desto roligare med grabbhalvan. Dessutom får väl fröken Fis ta igen det vid annat, lämpligare tillfälle....



Var sjutton tog han vägen?



Jag letar ett varv eller två.



Meeeeen, är det här du har gömt dig, lille plutt?

Efter några varv med Elsa, dök Xtra upp och då blev det drag under galoscherna!



Risig bildkvalitet men fotot säger allt! Kul är ordet!

Någonstans här, så insåg vi att Ersta inte var det ultimata stället för träning denna dag och enades om att leta reda på en lämpligare plats. Dottern brinner ju för lydnaden (var hon nu har ärvt det ifrån) medan jag helst spårar eller kör sök - och Sofie hade nog ingen direkt åsikt just idag. Som den goda moder jag är, fick dottern bestämma och det slutade med att vi hittade en gräsplätt i Trollbäcken som funkade för lydnad.

  

Drama och jag var först ut och hennes höglöp = okoncentration var mycket tydligt! Visst tittar hon på matte mest hela tiden, men skallen är verkligen inte med "på riktigt". Eller också är det min sura nuna som får fröken Fis att fundera på vikten av lydnad och kontakt.... :)



Här talar jag om för Drama att det är inkallning som gäller. Har ingen aning om varför jag ser så arg ut, men jag misstänker att det handlar om koncentration. Har ju haft lite problem med inkallningen en tid, eftersom D tjuvstartar, och det kan vara så att det nu är detta som jag vill lyckas med.



Banne mig - hon sitter still! Yeeeeh, segern är min!



Matte, matte, jag kommer!

  

Såklart party när det funkade så bra.

Passade även på att träna lite apportering, vilket egentligen var ganska överflödigt. Vill inte på något sätt verka dryg, men vi har faktiskt inget direkt problem med just det momentet. Vilket kanske inte syns alldeles tydligt denna dag...



Hahaha, har aldrig sett liknande bild på fröken Fis - varför har hon inga öron????



Visst ska jag väl springa samtidigt som hon kastar apporten?!



Lugn, matte, jag har hämtat den.



Fast vänta, varför kastar du den igen - och vart kastar du den?! Hade du inte hållit i, så hade jag pipit iväg - lite rappt - och hämtat den.



Så, nu är ordningen återställd!

Och så var det rutan och lite target också.

     

Som ni ser så gick det hyfsat bra. Och så är det ju såååå roligt att kunna bjuda på alla makabra foton på sig själv "in action" - not!

Efter en liten budföring också så var det dags för både liten Lloyd och Xtra att göra lite cirkuskonster.



Syrran, jag är på väg!!!!



Duktig, gullig, rar liten D blir omklappad av Sofia.



Och sen tillbaka till nöjd och glad matte!



Här kommer Lloyd i full kareta till Sofie!





Ovanstående två foton är på Xtra - hunden som vägrade att apportera från början. Jag älskar när hon städar undan!!! Sofia har verkligen gjort ett helt fantastiskt jobb med denna charmknutta!



Avslutar med en hysteriskt rolig "annons" som ett barn på skolan har gjort. Njut av ordval och betrakta timpriset.... :D


Kommentera här: