Lovely day - med träning i alla dess former!

Mötte upp Emma, Anna-Karin och Peter vid Pålamalm vid 10-snåret för lite spår, fika och allmänna trevligheter. Känner inte alls Peter och Anna-Karin sen tidigare, men det blev verkligen en superdupertrevlig dag i skogen! Så roligt med nya bekantingar rent allmänt och i synnerhet då dom besitter en gedigen hundskunskap och gärna delar med sig!
 
  
 
  
 
Jag har ju fått lite diskreta frågor om hundbeståndet här hemma, sen Krut gjorde sitt intåg hos familjen Cirkus. Ni vet - är det inte mycket med tre hundar? Hur kommer ni att hinna med? Osv, osv. Efter idag så säger jag bara: HAHA! För när Anna-Karin öppnade bilen, så befann sig inte mindre än nio st hundar där, så ordentligt uppdelade i burar!!! Då insåg jag att tre st är ju rent löjligt..... Visserligen var två av dom valpar och ska alltså flytta till nya hem vad det lider, men ändock! Förresten försökte Peter muta på mig en liten rackare, men då kommer jag att vara tvungen att flytta i deras friggebod eller liknande, för där går nog gränsen för sambons tålamod.
 
Vi fördelade spårläggande och det blev Peter som lade Drama´s spår. Det blev 770 m långt med 6 apporter plus slut - dvs alldeles utmärkt. Hur jag nu vet så exakt längden på spåret? Naturligtvis med hjälp av en app på spårläggarens mobil och som, för övrigt, numera även finns på min lur! Ska bara lära mig att använda den ordentligt, sen jäklar Drama!
 
Som vanligt var det lite fikapaus i väntan på spåren....
 
 
..... och då höll liten Agnes hov såklart! Just här käkar hon människoföda, men däremellan smög sig både en och annan sten in i munnen. Så blir det med dom här "hundbarnen" - inget knot - utan man tar det som bjuds! Älskar hennes schyssta frilla förresten!
 
Drama jobbade bra i spåret, men hon fäster inte riktigt ordentligt. När det påpekas, så kan jag inte annat än att hålla med (och förbanna mig själv för att jag aldrig tror att jag ser det jag ser). Mycket goda tips och råd, för att detta ska åtgärdas - i övrigt var det helt ok. Tack för det, Peter!
 
Krut fick sig några korta spår, han med. Där handlar det ju mest om att kila iväg en kortare sträcka, lägga ett attraktivt slut och sen liksom "köra på". Först förstod han inte riktigt vad som förväntades (undrar om han är sen i sin utveckling - asg), men efter några gånger satt det nästan "som en smäck"! Jag lät honom frispåra, eftersom han hade en tendens att vänta in mig hela tiden, och det gick verkligen kanon! Han är så jäkla rar, den där lilla SpindelTarzan!
 
 
Här drar han iväg, giganten från Fjugesta!
 
 
Vänta här nu - något känns i nosen.....
 
 
Wiiheeee, matte, jag har hittat min favvoleksak!!!!
 
Jag kanske inte har så höga krav - vad vet jag - men jag är otroligt nöjd med våran SpindelTarzan! Han är så mjuk och vänlig och lycklig! Inga diskussioner, inget morrande, inga dumheter - rent allmänt. Han bara hänger med och är så jäkla glad hela tiden. Han är ljuvlig!!!
 
Innan Nöjda Gänget skildes åt för denna gång, så hade jag blivit lovad att få hjälp med lydnadsträningen av Anna-Karin och i övrigt så ska träningen tillsammans fortsätta. Emma och jag har ju liksom blivit en liten "slatt" av ett, från början, väldigt stort träningsgäng - men sen har folk flyttat, det har blivit förändring i hundflockarna mm mm - så vi är ju väldans glada när vi är fler än två! :)
 
Väl hemma, kunde jag lämna två nöjda och trötta hundar, medan sonen och Elsa (som mest hade fikat) tog en mysprommis i skogen, och dra iväg till min egen träning. Jag verkligen gillar att träna på gym, men jag blir alltid full i fniss av att iaktta en del personligheter på det nämnda stället. Igår skenade det, t ex, in en kille, som tokkörde med dom tyngsta vikterna som gick att ha. Mellan varje "station" kutade han förbi speglarna och tittade på sina muskler. Efter en halvtimme, sprang han vidare mot duschen och lämnade oss andra i lätt affekt efter den sjukt höjda stressnivån. Idag var det en ung "brutta" som klev på i någon form av "gå-maskin" i galet högt tempo, samtidigt som hon babblade oavbrutet i telefon.... Allt medan hon högljutt informerade samtliga närvarande (eftersom vi blev tvingade att lyssna på samtalet) att hon hade gått ner 4 kg, alltså från 64 till 60! Jag tittade lite på min runda mage, och konstaterade att jag ändå kände mig nöjd med att jag "har tagit tag i saken"!
 
Annars så kan jag bara berätta att dottern har fått ett andra hands-kontrakt på en etta vid Brommaplan och att jag var efterspanad medan jag var på gymmet.....
 
 
 
......av Prinsessan på Ärten! <3
 
 
 
1 bitte johansson:

skriven

Härligt som vanligt att läsa.
Ses imorgon
Bitte

2 Anna Kohlström:

skriven

di dära puppilurisarna har jag ju kikat på ;) Felicias favorit ras......."mamma jag vill ha en Pappis" brukar hon säga och samtidigt spärra upp sina stora gröna ögon......för eller senare åker jag säkert dit......

kram på er och det skulle vara så mysigt med en liten träff

Svar: Ska försöka få med mig en i bilen på tisdag, när vi ska träna! Nääär kan vi ses - är oktober för långt fram?!Kramar till dig och hela familjen
Lena Törnqvist

3 Emma:

skriven

Supermysig dag! Vi gör om det snart igen! Kram!

4 Anna-karin:

skriven

TACK själv för en super trevlig förmiddag:) Vi ses snart igen och vem vet det kankse "råkar" åka med en liten vit damm tuss med i din bil hem:))
Ha det gott tills vi ses igen och det är väl Emma som står för baket:)) HI hi hi

Svar: Har nu förstått att Dramas uppfödare suktar efter en "pappis", så då kanske det är ok om en av dom råkar hamna i vår bil, för vidare färd mot Flen, menar jag.... Syns på tisdag! :)
Lena Törnqvist

Kommentera här: