LO-konferens och friluftsliv

Ja, det är precis vad helgen har bestått av. Jag och Marie fräste iväg till Eskilstuna för att delta i Rottweilerklubbens LO-konferens igår morse. Jag var där redan förra året och det var toppen, men denna gång var det liksom ännu roligare. Dels känns det ju alltid bekvämt när man redan har träffat många deltagare tidigare, men det var också en väldigt avspänd och behaglig stämning. Det blev mycket matnyttigt med många bra och givande diskussioner i en väldigt tillåtande miljö. Det är otroligt viktigt att få möjlighet att träffa andra som sliter lika hårt, ideellt, som man själv gör och att få "tanka upp" lite ny energi tillsammans med dom. Att inse att vi faktiskt kan samarbeta mellan lokalområdena, få tips och idéer, höra hur andra har gjort osv.....

Efter en alldeles för sen natt med många gapskratt och lösning av världsproblem, gjorde vi en gemensam kraftansträngning och utnyttjade även söndagen (idag alltså) maximalt och jag kom hem för bara någon timme sen. Skittrött, förstås, men med ny arbetslust och hopp om en god framtid för våra härliga hundar. Tack för mysigt sällskap, Marie, och tack till alla er andra för en bra helg!

Under tiden jag har jobbat och förlustat mig, har sambon och brudarna levt riktigt friluftsliv. Den här lördagen hade Björn fått sällskap av en annan kollega än föregående helg, och nu var det dags att lotsa denne man genom Tyresta Naturreservat. För både Elsas, Dramas och sambons skull får vi innerligt hoppas att inte samtliga anställda på Första AP-fonden ska tas ut på denna tur.... Det innebär ca 45 rundor till, och det ställer jag mig tveksam till om ens en gång fröken Fis orkar med!

Den här gången klämdes det av 2,2 mil som dessutom bestod av 6 hämtade cachar - varav den ena befann sig i ett träsk! Kollegan hade tagit ett gäng härliga foton som jag fick njuta av när jag kom hem, och jag delar med mig några av dom till er andra.



Älvorna dansar på ängen.



Alert Elsa med sin härliga gråa nos.



Dramas alldeles vanliga uttryck - dvs jag är med, jag är laddad, jag är redo....



Husse och bruttor på väg uppför berget där....



....vila och lunch väntar.



Gammelström brusar och far.



Den gamla bron över Gammelström.




På väg hemåt efter en underbar tur i den vackra hösten.

Som ni ser så är det minsann inte synd om jyckarna i den här familjen - trots att matte mest bor på hotell och har sig på helgerna. Husse är minst lika bra på att hitta på aktiviteter, och det onekligen väldigt lyxigt att komma hem söndag kväll, till ett hem där lugnet sprider sig. Det gäller att passa sig, så det inte blir en vana.... För att inte få några märkliga "griller" i huvudet, tror jag minsann att det blir spår imorgon fm.

Sov gott, alla!


Kommentera här: