Stockholm i sin vackraste skrud!

Ja, inte blir det mycket ordning på särskilt mycket just nu. För min egen del har det ju varit krasslig mamma, egen influensa, en begravning, lite jobb osv, så någon intensiv hundträning har inte känts särskilt aktuellt. Dessutom har liten D svamp och bakterier i sina öron, och medicineras - till hennes stora förtret. Sambon bara jobbar och jobbar - och när han inte jobbar, så tränar han som en galning inför Vätternrundan!!!! Vilket i och för sig är jättebra - det är bara det att vi hinner liksom vare sig ses eller prata med varandra så värst mycket.... Jag kan sammanfatta det hela med att det ska bli otroligt skönt med semester snart!

Men igår kväll lyckades Björn och jag sammanstråla här hemma samtidigt och enades om att ta en promenad på Söder, som omväxling mot Tyresös skogar. Eftersom jag både bor och jobbar på samma plats, så får jag ibland ett sjukt sug efter stan, och då måste jag liksom bara dit. Så blev det alltså, och vi valde att åka till Eriksdal och promenera ner bland det fantastiska kolonistugeområdet.



Jag älskar syrener!



Skomakarbacken vore väl ett gulligt ställe att leva på?!



En liten grind in till ett ännu mindre hus.



Trappan vindlar ner mellan husen och trädgårdarna.



Här är det någon som verkligen gillar trädgårdsarbete!



Fantastisk utsikt över Årstaviken i kvällssolen. I dom låga husen på andra sidan vattnet växte jag upp....



Jo, det är verkligen Stockholm!

Det är så jäkla nyttigt att ta såna här promenader med tjejerna ibland - främst för Drama förstås. Elsa har ju uppnått en aktningsvärd ålder numera och bryr sig inte särskilt mycket om det "småttiga" längre. Även nyttigt för en trånande matte lite nu och då. Nu har jag fått min "stadskänsla" för ett tag och känner mig återigen nöjd med hemorten.

Idag har jag tillbringat dagen på idrottsplatsen i närheten och hejat och hållit ordning på en rejäl skara barn. Efter arbetsdagens slut, insåg jag, att jag under denna dag hade lyckats med att både få med bilen och cykeln till jobbet... Delikat dilemma, kan man säga. Till slut bestämde jag mig för att köra hem bilen, få skjuts tillbaka till jobbet (av sambo och hundar) och därefter cykla hem genom vårkvällen tillsammans med brudarna.

Så fick det bli och det var ett härlig slut på en lång dag och det gick alldeles utmärkt att ha med både E och D på samma tur! :)
1 Björn:

skriven

Var jätte trevligt!! puss

Kommentera här: