Spårrevansch!!!

Ikväll mötte dottern och jag upp Emma och Affe, för några härliga kvällsspår i solen och värmen. Det är verkligen mysigt att kunna utnyttja dom ljusa vårkvällarna. I love it!

Vi sprang kors och tvärs över ängar och hagar och när vi var klara, låg det fyra prydliga spår. Först ut var Sofia och lilla åkerspöket, och jag säger bara: Tack och lov för Emmas närvaro! Så fort jag visade mig, fräste och spottade den rara dottern värre än en ilsken katt, men hon lyssnade nådigt på Emmas kloka råd. Ni får läsa om det själva på Sofias blogg www.fyratassar.devote.se

Jag nöjer mig med att bjussa på några foton på ekipaget (eftersom dom var dom enda som fastnade på bild denna kväll):



Elsa var munter som en speleman och körde på i sitt spår med svansen glatt viftande. Missade en apport, sannolikt pga kraftig vind, men hittade å andra sidan den tredje, som en annan hundägare hade haft som leksak åt sin hund, och som alltså inte låg där den förväntades ligga.

Efter Dramas ganska misslyckade spår senast, i Flen, var jag inte alls lika styv i korken som jag annars brukar vara när det gäller just den "grenen". Valde att skippa apporterna, lade ett ganska långt spår och ett slut med bästa leksaken. Till min stora glädje, visade sig lilla D från sin allra bästa sida!!! Hon jobbade noggrant och verkade inte särskilt påverkad av den rejäla blåsten. Väl framme vi slutet, lekte vi som tokar och återvände sen till Emma och Sofia med ett leende på läpparna.

Idag ligger verkligen Elsa på stort plus och Drama är nog faktiskt förlåten för den bedrövliga badhistorien igår.... :DDDD

Tack och hej, leverpastej!
1 Eva-Lotta:

skriven

Hej!

Tack så mycket för raderna i gästboken :-) Ja, det är något speciellt med rottisvalpar, denna har just haft sitt kvällsrace och jag undrar just var all energi kommer ifrån! Och jag kan lugnt säga att jag känner igen en hel del "släktdrag" :-)



Hoppas att allt är bra med er.



Hälsningar

Eva-Lotta



Kommentera här: