Glada gänget och första riktiga vårdagen!

I tisdags kostade jag faktiskt på mig att ta halva dagen ledig och jag kunde inte ha valt en bättre dag. Solen sken, termometern visade på 13 härliga plusgrader och det ryckte sjukt mycket i hundtarmen!!!! När jag blev utsläppt från plugget runt lunch, kände jag mig som en kalv på grönbete och fräste på direkten ut till Tungelsta - dvs stallet med omnejd. Så kära trakter..... 

Vi började med en vild och galen rastningsrunda i snö, sol och slask...

 

Fart och fläkt är Dramas motto i livet! Hon är en ljuvlig individ.



När jag ser detta foto slås jag av tanken: Vad är en kamphund??? Rasen rottweiler landar ju liksom i denna grupp per automatik, men var hamnar border terrier på "listan"?!



Det porlar!!!!! Samma underverk varje år....



Xtra vaktar på Drama som kommer flygande - med tre öron!



Elsa har äntligen  lyckats få tag i leksaken och här kommer hon kämpande genom snön - och förresten, var sjutton kom den ifrån?! ;)



Vi får ju inte ställa ut liten D (eftersom vi har övertaget i hennes hörsel ?!) men snygg är hon i alla fall!



Och i ensamt majestät - Gårdvarens When I kiss the Teacher = våran Elsa!!!



Här är samma kvinna ackompangerad av systrarna Sisters = Drama och Xtra!

Efter en härlig och befriande promenad, körde vi lite uppletande tillsammans, jag och alla brudarna.



Gammal regerar och det var precis vad Elsa gjorde!



Apport in efter ett mycket bra sökarbete!

Efter henne var det liten D:s tur och det var i hård konkurrens av alla fladdrande löv, som grejerna kom in.... När Xtra skulle pipa iväg, insåg jag att jag hade missbedömt henne. Hon visste redan vad som väntades av henne och jobbade som en liten tok i rutan.

Sammanfattningsvis hade vi en ljuvlig eftermiddag tillsammans och det gav garanterad mersmak! Det krävs en god och stark karaktär när man måste jobba i detta vårväder, istället för att träna hund... =)

1 Björn från Furudal:

skriven

Vilka underbara bilder älskling dom är jättefina puss b

2 Carolin:

skriven

Helt underbart! Å vad långt våren kommit, här är det fortfarande på tok förmycket snö om du frågar mig! Kramkram

Kommentera här: