Nu jäklar är sladden på plats....

På något underligt vis hamnade jag och allt annat på landet, medan sladden mellan kamera och dator blev kvar i Stockholm. Har fått en massa goda råd om minneskort osv, men det har tyvärr inte hjälpt. Då man bor med en systemprogrammerare, så var det första sak att kolla, och det funkade inte på laptopen här uppe. Inget livsviktigt problem, men lite retfullt kan man väl säga...

Vi hade vårt vanliga upplägg när vi kom fram till Furudal, Björn och jag - dvs: Vi tar det lugnt, har ju hela semestern på oss. Men efter några timmar hade vi redan planterat alla blommor, pysslat iordning och lite så. Väldigt typiskt oss, men det är ju så roligt att få mysigt!





Visst är det här mysigt???!!!!

Sen har vi firat midsommar, och det var jag och Björn, kompis Kjelle och Björns kusin Jon. Vi åt gott och hade allmänt trevligt. På lördagen fick vi dessutom finfint av kollega Mia med tillhörande pojkvän. Vi passade på att turista runt lite och var en sväng till Sandnäsudden, Ärtersåsen och Bruket. Avslutade med en trivsam middag på caféet. :)



Lite härliga grönsaker, middag till sambo och mig, Kjelle med två av brudarna och Helvetesfallet i Orsa.

Sen dök sonen och extrasonen upp, och då hade jag den osannolika turen att få möjlighet att låna kanot från hockeyskolan (där jag plötsligt jobbar lite extra), så igår var vi ute och paddlade i det fantastiska sommarvädret. För mig är det verkligen lyx, att ha tillgång till oväntade aktiviteter och det här var verkligen en sån´ grej!



Grabsen leker trappers. Visst ser det läckert ut?



Björn och jag har siktet inställt på tonnisarna, som är långt framför oss.



Järnvägsbron hägrar, för den kan man hoppa ifrån.



Taktiksnack pågår - själv förundras jag mest över hur häftigt det är.




Här har galenskapen vunnit över förnuftet och alla "mina" killar tar sig ett rejält skutt i vattnet. Modigt, tycker jag, som inte är överdrivet förtjust i höjder.

Dessutom har jag varit flitig och tränat hund ett flertal tillfällen. Vi har spårat och kört lite uppletande, och så lite lydnad med Fia och Asta. Jag kan bara säga till alla stockholmare som läser detta: Dessa träningsmiljöer kan vi bara drömma om!



Fia och Asta tränar påmed lite linförighet och inkallning. En überglad Asta kommer forsande genom snåren och hela träning avslutas med ett litet dopp i sjön - ca 5 m från träningsplatsen. Så vill man gärna ha det - alltid!

Som ni ser, så har vi det kanonbra och jag återkommer när jag har tid - mellan bad, hundträning, grillning osv. :D





1 Sara med Loke & Nike:

skriven

njuuuuta av semestern för mig med!!! Jag svettas ihjäl i värmen!! Saknar dig! KRAM!

2 Carina:

skriven

Såhimla härligt!! Passa på att njuta för fulla muggar nu och ladda batterierna. Kram fån Carina

Kommentera här: