Orsa-yran!

I vår iver att bli två rejäla dalmasar, var det igår dags att ta sig an Inlandsbanan och sträckan Furudal - Orsa t/r. Om jag förstod det hela rätt, så är det någon intresseförening som driver detta 5 onsdagar/sommar sen ca 4 år tillbaka. Eftersom Björn och jag aldrig är "bang" för att prova nya saker, så var detta självskrivet på sommarschemat och laddade med lite gott att dricka, äntrade vi det härliga gamla tåget runt 17-tiden, tillsammans med ett jättegäng glada och spralliga människor.



Här kommer "hela härligheten" tuffande. Jag kände mig ungefär som ett barn på julafton.




Konduktörn´ hälsar oss välkomna. Jag är nog en hopplös romantiker, för allt sån´t här får mig att bli alldeles varm i hjärtat. Jag älskar eldsjälar!!!!





Ja, min man är inte särskilt bra på att fotografera, men efter ca 10 försök uppstod i alla fall dessa bilder. :D




För egen del är jag faktiskt väldigt nöjd med detta foto på käre sambon!



Småplock från Dalarna när det är som bäst: en "raggarbil" och underbara spelmän på tåget!



Jaha ja! Detta väder mötte oss när vi väl "landade" i Orsa..... Men det gick fort över!



När vi klev av tåget var vi så hungriga att vi nästan dog och hittade, tack och lov, en skylt som annonserade om thaimat. Alltså skenade vi dit, och där stötte jag på min blivande make - sångaren i ett av alla band som spelade i Orsa denna kväll. Han flirtade hej vilt och Björn hade fullt sjå med att både äta och bevaka sina intressen för ett ögonblick! För övrigt så kändes det vansinnigt att "byta bort" en intelligent, social och kärleksfull man, så han får rocka vidare någon annanstans. ;)





Annars såg det ut såhär i vart och vartannat hörn: Olika musikstilar och underbara entusiaster! Var man än gick eller satt, så stod det någon/några och spelade för fullt. Vi hade en mycket trevlig kväll som avslutades med en hemresa som bestod av lätt överförfriskade medresenärer på sina håll och kanter. Lite som att åka Ålandsbåt, fast på räls..... Hur som helst så hoppas jag att tåget kan tuffa på en lång tid framöver och påminna om den tid som flytt!



Avslutar med en mysbild på mitt lilla yrväder fröken Fis. Tänk att hon har blivit så stor att hon kan ligga och mysa i dörröppningen, medan vi fixar på tomten. Det trodde man väl aldrig skulle hända med denna tossa. <3
1 Anette:

skriven

Hellu i stugan!



Detta hade jag velat följa med på!!! Verkade riktigt mysigt och trevligt. Ha en fortsatt skön semester.



Kramar Anette

Kommentera här: